Gå til innhold

Test av ECS Green 556E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Makan til slakt skal du lete lenge etter!

 

Litt rart egentlig, tatt i betraktning testen på DinSide og anbefalingene i forumet. Forfatteren legger også veldig stor vekt på byggekvalitet, men anbefaler til slutt en Aopen 1557. G556e har jo aluminiumslokk, det har ikke 1557. Byggekvaliteten er vel ellers ganske lik på disse to modellene.

 

At du får en god del PC for en billig penge nevnes heller ikke. Norsken er dessuten helt på jordet.

 

Alt i alt en lite nyansert artikkel med svært dårlig språk, jeg klarer ikke å ta den helt alvorlig.

Lenke til kommentar

Dette var uventet. Har faktisk en liknende maskin selv, og er MEGET fornøyd. Støynivå 4 er beskrevet direkte latterlig. Skal du komme opp på et slikt nivå, må man spille Doom3 i timesvis. (egen erfaring). Maskina blir heller ikke så varm som dere maser om.

 

Det er ingen tvil om at den er mer solid enn 1557, aluminiumslokket trekker kraftig opp her. Tastaturet fungerer også bra. Dere trekker mikrofonens plassering som et negativt poeng, men har dere PRØVD den? Jeg ble overrasket over hvor følsom den var. 3,5 timers effektiv batterilevetid er for øvrig også ganske bra.

Lenke til kommentar

Dette var en dårlig test spør du meg, hadde besøk av noen slektninger og dem sa omtrennt det omvendte av allt; tastene var gode tuchpaden var genial MYE bedre enn hva han hadde testet før, skjermen var også helt kurrant og støynivået synest han også var LAVT. Jeg må også si meg enig jeg liker denne maskinen svært godt eneste jeg er skuffet over må være batterilevetiden ikke den beste men helt grei til min bruk. Dårlig test spør du meg!

Lenke til kommentar

Har prøvd både 1557 og g556e, og vil nok si at byggekvaliteten på 556 er bedre. Vil trekke frem aliminumslokket som en stor fordel.

 

At skjermen er dårlig vil jeg på ingen måte si, min skjerm er i vert fall bra.

 

Alt i alt en lite nyansert artikkel med svært dårlig språk, jeg klarer ikke å ta den helt alvorlig.

 

Vil si at jeg greier å ta artikkelen alvorling, men det er tydeligvis helt forskjellige personer som har vurdert 1557 og denne. Ser heller ingen store språk- eller grammatiske feil som nevnt.

Endret av v_k
Lenke til kommentar

Synes fortsatt at språket er dårlig jeg, her er noen eksempler:

 

Problemet har vært at BIOSen på de maskinene som ble solgt, har ikke støttet de nye "Dothan" prosessorene fra Intel.

 

Men det betyr også at feil på tidligere modeller, blir ikke rettet opp dersom det er mye arbeid som skal til for å rette opp feilen.

 

et eller flere minnekortstandarder

 

Og dette merkes for å si det sånn. Maskinen er ikke spesielt robust og er dessuten fryktelig kjedelig. Her er det ærlig talt ingenting å juble for.
- denne var spesielt konstruktiv!

 

Men språket er ikke det viktigste, jeg sitter uansett igjen med et inntrykk av en litt useriøs test.

Lenke til kommentar

Skjermen på G556E er bedre beskyttet enn 1557, men testen sammenlikner ikke bare hvor godt skjermen er beskyttet på de to modellene. Det finnes jo andre modeller på markedet. Resten av "kroppen" til 1557 er bedre beskyttet enn G556E. G556E gir etter for trykk spesielt rundt pekebrettet og opp til tastaturet. Under maskinen er ikke beskyttet spesielt godt det heller.

 

Alle artikler som vi publiserer blir alltid lest for korrektur av andre som jobber i barbara.no eller andre søstersider i hardware.no nettverket før de blir publisert. Det er mulig at det er noen skriveleif i artikkelen. Fint om du kan melde skrivefeil til meg på e-post.

Lenke til kommentar

Eh, jeg beklager å måtte si dette, men noen virker "kjøpt og betalt" her... Har som noen her nevnte, vanskelig med å ta denne testen alvorlig.. SÅ mange som er fornøyd med denne, alikevel klarer de å fremstille pcen som det var en stor bit søppel..

 

Maskinen er ikke spesielt robust og er dessuten fryktelig kjedelig. Her er det ærlig talt ingenting å juble for. Hadde det ikke vært for at Digital Impuls hadde utstyrt maskinen til tennene, så ville undertegnede hatt problemer med å holde meg våken under test av maskinen.

 

Hva forventer man egentlig da?? At man skal kunne synge karaoke og se film på innebygd prosjektor mens man kjører tester???

Helt ærlig, denne anmeldelsen kan ikke være ment seriøst, av en eller annen grunn synes jeg at det virker som om folkene på barbara.no favoriserer alt med 1557 etter...

Lenke til kommentar

domroT...

 

Greit nok at språket har noen småfeil.. har ikke\ikke har - blir ikke\ikke blir - et standard

 

Likevel har jeg en mistanke om at du trekker frem dette på grunn av at forfatteren har et utenlandsk navn som et virkemiddel i å trekke seriøsiteten i tvil.

 

Men selvsagt, på generelt grunnlag, en artikkel som er publisert på en side som dette bør ha korrekt gramatikk.

Lenke til kommentar

Mohammed har testet de aller fleste maskinene som har blitt testet på barbara, han har også testet den første utgaven av 1557 og 1555 fra aopen.

 

2 GHz Dothan bruker ikke betydlig mer strøm enn 1,7 GHz Banias. Den tidligere testede Dell Latitude D800 har 2 GHz prosessoren og har ikke de samme problemene med varmeutvikling og batterilevetid. Den var også spesifisert likt med henhold til minne og harddisk.

Lenke til kommentar

Bare lurer; Er det samme kjølesystem og oppgraderinger på den som digitalimpuls.no og multicom selger? For det var jo problemer med dette tidligere, at den bråkte noe sinnsykt, og at tastaturet var knirkette og ga etter... Men ECS utbedret jo denne "feilen" slik at pcen ble støyfri under idle, og generelt mye mer stillegående, og mer robust.. Er dette noe som gjelder alle maskiner eller kun multicom sine??

-Totto

Lenke til kommentar
Likevel har jeg en mistanke om at du trekker frem dette på grunn av at forfatteren har et utenlandsk navn som et virkemiddel i å trekke seriøsiteten i tvil.

 

Ærlig talt! Mitt poeng er at jeg synes testen var lite gjennomført, og norsken var noe som dro helhetsinntrykket ned. Men det var ikke det viktigste.

 

Jeg vil ha meg frabedt "rasist-stempel" bare fordi barbara.no har slurvet med korrekturlesingen. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...