Gå til innhold

16X DVD-brenner fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig å lage en dvd-brenner som brenner 16x på begge lagene? Det tar jo evigheter hvis man skal brenne en full 8,5 gig DVD!

Tviler på at det er noe stort problem. Problemet er nok at teknikken er for dyr til at det lønner seg å masseprodusere det til oss brukere enda.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig å lage en dvd-brenner som brenner 16x på begge lagene? Det tar jo evigheter hvis man skal brenne en full 8,5 gig DVD!

Tviler på at det er noe stort problem. Problemet er nok at teknikken er for dyr til at det lønner seg å masseprodusere det til oss brukere enda.

Ok det kan godt hende. Men en annen ting...er 4x det raskeste på andre laget på markedet nå eller har det kommet 8x også?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig å lage en dvd-brenner som brenner 16x på begge lagene? Det tar jo evigheter hvis man skal brenne en full 8,5 gig DVD!

To lag = mer energi i laseren. Mer energi / samme tid = sterkere laser, dyrere laser og mindre feilmarginer. Og i forhold til "evigheter"... min første CD-brenner klarte 650MB på 2x = 37 minutter... 4x DL er over ti ganger mer data, og går på under halvtimen.

 

P.S. Størrelsen på en DL disk suger.. en sesong er typisk 24*350MB = 8,2GB, men det er EKTE GB. En DL plate tar like under 8 :( Håper de klarer å "strekke" standarden på samme måte som 650->700MB CDer...

 

Kjella

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig å lage en dvd-brenner som brenner 16x på begge lagene? Det tar jo evigheter hvis man skal brenne en full 8,5 gig DVD!

To lag = mer energi i laseren. Mer energi / samme tid = sterkere laser, dyrere laser og mindre feilmarginer. Og i forhold til "evigheter"... min første CD-brenner klarte 650MB på 2x = 37 minutter... 4x DL er over ti ganger mer data, og går på under halvtimen.

 

P.S. Størrelsen på en DL disk suger.. en sesong er typisk 24*350MB = 8,2GB, men det er EKTE GB. En DL plate tar like under 8 :( Håper de klarer å "strekke" standarden på samme måte som 650->700MB CDer...

 

Kjella

To lag = mer energi i laseren...fint da vet jeg det

 

Angående det meg "evigheter". Jeg visste noen kom til å kommentere det. Hehe. Tenkte jeg skulle skrive det i innlegget mitt men gadd ikke. Og jeg har hatt en 4x CD-brenner sjøl som etthvert bare kunne brenne i 2x og så 1x, så jeg vet hva du snakker om.

 

Og til sist det med størrelsen på DL disk suger. Er virkelig 700MB på CD 700 000 000 Byte og 8,5GB på DL-DVD 8 500 000 000 Byte? Noen som kan bevise det? (En artikkel f.eks?) Jeg trodde dem opererte med KiB/MiB/GiB osv på CDer/DVDer som dem gjør i Windows jeg! Ikke som dem gjør på harddisker hvor dem opererer med kB/MB/GB osv.

 

Og for de som ikke vet forskjellen på 1 KiB (kibibyte) og 1kB (kilobyte), så er 1 KiB = 2¹° byte = 1024 byte, mens 1 kB = 10³ byte = 1000 byte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...