Gå til innhold

Nye Pentium-M og Celeron-M modeller


hce

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen mulighet (sannsynlig) for at Celeron -M en gang i fremtiden får strømsparingsfunksjonene den mangler? Er det som er den største haken med prosessoren mener jeg, ikke for lite cache.

Som du sier selv er dette den største haken, og dersom celeron-m skulle få speedstep, hva ville da være argumentet for å kjøpe pentium-m som koster mye mer? Tror ikke intel ønsker dette nei.

Lenke til kommentar

Jeg kan nok synse og tenke så mye jeg vil, men jeg håper da vitterlig av Celeron-M får speedstep. Pentium-M vil nok uansett være overlegen på ytelse med høyere frekvenser og mer cache.

 

Kanskje Intel lager noen spesielle features for P-M i neste brikkesett, og holder Selleri-M tilbake med lavere busshastighet, mindre cache, lavere hastighet osv.

 

Men dette er ren synsing og tanker fra min side, men av erfaring så pleier Celeron prosessorer å komme sakte og sikkert etter Pentium seriene.

Endret av hce
Lenke til kommentar

Faktum er at Pentium-M til tross for større cache ikke er så veldig overlegen på ytelse... Se f.eks test på toms hardware.

 

Men speedStep hadde vært en fin ting, i det minste i en enklere versjon.

 

Uansett må nødvendigvis Intel rette disse CPU'ene mot ulike markedssegment med ulike priser (og ulike spesifiksjoner) for å klare å selge begge versjonene.

Lenke til kommentar
*og der ble celenron M utelukket for denne gutten ja..*

Hehe, joda, du må nok plugge i kontakten litt før enn på en p-m, men er likevel overrasket over kapasiteten! Kommer jo selvsagt ann på bruken. Ved CPU-krevende applikasjoner blir det jo ingen forskjell. Uansett gir en celeron - m mye lenger batteritid enn en vanlig celeron.

 

Men for all del, en pentium-m har sine fordeler :-)

 

Ta en kikk på denne: http://www.tomshardware.com/mobile/20040309/ :yes:

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...