Gå til innhold

Microsoft med nye fikser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kritisk sårbarhet i Task Scheduler (planlagte oppgaver) i Windows 2000 og XP. Kan misbrukes hvis en bruker logger seg på Winfows med administrative rettigheter.

Winfows? :p

 

Men bra det blir tettet hull..skjønner bare ikke hvorfor de har månedlige oppdateringer på ekstremt kritiske hull :hmm:

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært slik at Microsoft ikke hadde lagt med:

 

Internet Explorer

Outlook Express

Windows Media Player

 

 

Spesiellt Outlook Express er elendig etter min smak, og etter hvilke sikkerhetsbrister det har og har hatt opp gjennom tiden.

 

Internet Explorer er heller ikke fri for "sykdommer" (eller dårlig kode om du vil).

 

Bare se hvor mange av oppdateringene som lanseres som har med disse 2 programmene å gjøre. Det må jo "spise opp" effektiviteten til de stakkars programmeringsingeniørene som må lappe på disse ! :cry:

 

Vi får med andre ord kanskje ikke så mye igjen på andre områder fra de samme ingeniørene. Jeg tenker på andre deler av OperativSystemet blir kanskje skadelidende fordi det ikke settes så mye krefter inn på å finne feil der.

 

Jeg stemmer for den fjerningen av Windows Media Player som EU har kriget om. Blant annet fordi jeg ikke har sansen for DRM politikken til Microsoft og plate- og filmselskaper og sånn. Hadde filmer og musikk vært billigere.. For ordensskyld så er jeg ingen stor piratkopi-ist om noen skulle lure på dette. :innocent:

 

DRM må også kanskje kodes av de samme ingeniørene. Og hva om det er "buffer overflow" i den koden også. En skremmende tanke.. :mad:

 

Hadde jeg kunnet stemme da..

 

Vet jo at Microsoft liker å få mer og mer monopol på ting. De liker veldig godt penger. Jo mindre penger brukt på feilretting jo mer penger i "bingen" til Bill Gates. :thumbdown:

 

Jo mer bruk av tid på i utgangspunktet dårlige programmer, jo mer utrygge OperativSystemer. :thumbdown:

 

Hadde de fjernet all "skiten" ville Microsoft tjent mindre penger. Men det hadde gitt oss muligheten til å velge bort de utrygge programmene og erstattet det med det vi selv hadde mer tro på.

 

Hvorfor implementere windowsupdate så den kun kan kjøres fra Internet Explorer. Hadde det ikke vært for dette punktet så hadde jeg avinstallert IE for lenge siden. Lurer på hvordan det hadde gått med Desktop'en i Windows hvis IE ble fjernet, eller om den ville blitt skadelidende av en sånn avinstallering.

 

Microsoft "su*ks" :tease:

 

IE, OE og WMP kunne sikkert blitt lastet ned gratis likevel for de som føler seg avhengige av den slags. :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...