Gå til innhold

Asus med sokkel 939 og WLAN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil ikke kalle et PCI kort for en integret løsning slik det sr ut på bilde.

Tja, kommer an på om wlan kontrolleren er integrert i hovedkortet, er den i selve pci kortet så er det jo egentlig en bundle!

 

Men det er bra at fabrikanter begynner å smekke inn enda flere ting inn i hk deres.

Lenke til kommentar

Yupp, mere snacks til massene. :)

 

Men det blir spennende å lese reviews over dette ASUS K8V kortet. Jeg skal oppgradere og har pekt ut AMD 64 som løsningen, men sitter å tripper mellom Socket 754 og 939. 939 er mest fremtidsrettet, men så at CPU kostet over 4500 på komplett.no, det er 3500+ versjonen. Syntes at det var i drøyeste laget. Jeg skal avente litt med å kjøpe nye komponenter og se hva reviews sier og hva som skjer med prisene. :)

 

Men gleder seg til å bestille. :)

Lenke til kommentar

Kortet har en egen slot for WIFI, ikke PCI, men selve nettverkskortet er ikke integrert på hovedkortet, bare slot'en. Dvs ikke kompatibel med andre PCI løsninger. Derfor må du kjøpe et eget Asus nettverkskort som passer i denne slot'en, men jeg har bare klart å finne 'b' utgaven, ikke 'g' selv om hovedkortet fra Asus støtter 'g'.

Lenke til kommentar

Hadde vert koselig om dere som skriver artiklene/nyhetene kan lære seg si-prefixene, slik dere har skrevet er ikke ytelsen noe spesielt imponerende, med 54millibit/s trådløst og en eller ukjent størrelse med tråd. Gbit/s og Mbit/s er de riktige benevningene, om jeg ikke har fått med meg d helt feil

Lenke til kommentar
Det ser ut som det er et vanlig PCI kort. Hvertfall utifra siden hos asus:

http://www.asus.com/products/mb/socket939/...d/overview.htm#

 

Men egentlig er det mer forståelig da det vil være billigere å produsere et type kort enn flere typer.

Jeg har nettopp kjøpt et nytt Asus kort (K8V SE Deluxe) med samme innebygde støtte for 802.11b/g, og slot'en for dette kortet er en helt egen som sitter ved siden av til venstre for PCI slottene og vil også stjele plassen til den ytterste av disse når i bruk. Her kan du se bilde fra mitt kort:

k8vse-d_l.jpg

Det synes ikke veldig godt, men slot'en ligger helt til venstre for den ytterste PCI slot'en.

 

Her er en link til Komplett.no med dette kortet som støtter WIFI slot'en, Asus har flere PCI kort også, men dette er annerledes. Litt mangelfull informasjon hos Komplett foreløpig, men finner ihvertfall foreløpig kun kort som støtter 11b, ikke 11g til tross for at hovedkortene skal støtte 11g.

 

Nå fant jeg også et annet bilde som viser dette bedre:

main-small.jpg

 

card-small.jpg

Endret av Asak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...