Gå til innhold

VIA lanserer KT880


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Positivt at VIA omsider også kommer med et brikkesett med minnekontroller som støtter doble minnekanaler (dual-DDR). Bedre seint enn aldri? ;)

 

javel.tenkte på VIA K8T800 brikkesett(virker veldig ustable disse hk)

Vel, hovedkortene med dette brikkesettet er ikke ustabile men bare veldig kresen på minne. Jeg tror derfor ikke vi skal skylde på VIA her, da hovedkort-produsentene har en jobb å gjøre mhp. å legge inn støtte for flere typer minne i BIOS osv. En 'work-around' finnes for å løse de fleste av disse stabilitetsproblemene ved bruk av ikke-anbefalt minne, altså ved å øke RAS-to-CAS delay (tRCD) under minneinnstillinger i BIOS.

 

Socket A kommer sikkert til å bli kongen i budsjettmarkedet om et til to år, med nforce2/kt880-kort med alt integrert.

Jeg trodde sokkel A-plattformen allerede var kongen i budsjettmarkedet jeg (?) :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Det selges enn så lenge flere Athlon XP-prosessorer enn Athlon 64-prosessorer. Dette mye takket være den svært lave prisen, som er konkurransedyktig mot Celeron-prosessorene fra Intel.

 

Er det bare meg eller framtstiller hw.no XP prossesorene i samme klasse som Celeron? Duron, som er billigprossorene som operer på en langt lavere klokkefrekvense enn Celeron danket jo Celeron i en test. Så synes jeg også at det er fint at VIA har fått implantert Dual-DDR i et av sine brikkesett, savnet det i det KT600 hovedkortet jeg kjøpte. Da kan man kjøpe to av de 4GB PC3200 brikkene hos komplett til 63000 og kjøre dem i Dual, da får man utnyttet systemet :p

Lenke til kommentar
Det selges enn så lenge flere Athlon XP-prosessorer enn Athlon 64-prosessorer. Dette mye takket være den svært lave prisen, som er konkurransedyktig mot Celeron-prosessorene fra Intel.

 

Er det bare meg eller framtstiller hw.no XP prossesorene i samme klasse som Celeron? Duron, som er billigprossorene som operer på en langt lavere klokkefrekvense enn Celeron danket jo Celeron i en test. Så synes jeg også at det er fint at VIA har fått implantert Dual-DDR i et av sine brikkesett, savnet det i det KT600 hovedkortet jeg kjøpte. Da kan man kjøpe to av de 4GB PC3200 brikkene hos komplett til 63000 og kjøre dem i Dual, da får man utnyttet systemet :p

Hehe, ironi på topp.

to 4gb brikker (om det finnes) bør man i såfall kjøre i det feteste dual eller quad cpu maskina som finnes.

Men blir interresangt å se hvor gode disse hk er til oc.

Lenke til kommentar

Man må regne med at man vil kjøre Fab 30 så lenge som mulig... For som artikkelen sier så er den ubruklig for annet enn 180, 130 og 90 -nm. Etterproduksjonen fremover er "netto netto". Derfor er det ikke så rart om chipsetfarikantene ruster opp. Kanskje de også får en slag etter-produksjon som blir billig.

Den digre Fab 36 blir ikke gammel før der er full produksjon av 65 nm-teknologi og mindre...

Vi kan bare glede oss :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...