Gå til innhold

Swiftech MCX159


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test, men det hadde kanskje vært interessant å prøve den ut i praksis? En måte å gjøre det på er å sjekke overklokkingsresultatene med stock nb-vifte vs resten. Hvis det viser seg at temperaturforskjellene har null og niks å si for hvor høyt du kan klokke regner jeg med at en del mister litt interesse..

Lenke til kommentar

:wow: for en pris,ikke vert det i hele tatt,greit nok at det er en kongekjøler uten like,men du får jo en vann blokk til den prisen :ermm:

 

Mitt råd er å dele en gammel cpu kjøler i to,så bore hull,og bolte den fast i hk,sammen med en lavtstøyende vifte.Kjøler sikkert like bra,og er mest sansynelig er den gratis om du har noen spare parts liggende,noe som ikke er usansynelig hos oss data geeks :thumbs:

Lenke til kommentar
Fin test, men det hadde kanskje vært interessant å prøve den ut i praksis? En måte å gjøre det på er å sjekke overklokkingsresultatene med stock nb-vifte vs resten. Hvis det viser seg at temperaturforskjellene har null og niks å si for hvor høyt du kan klokke regner jeg med at en del mister litt interesse..

Å sjekke hvordan denne kjøleren påvirker mitt single system gir liten indikasjon på hva andre kan klare og ikke klare. Ved siden av det sitter jeg med en lusen prosessorkjøler som ville satt begrensningen uansett. :(

 

Vi vet alle at bedre kjøling er noe mikrochipper elsker. 1 og 2 grader er kanskje ikke noe, men hvis du kan forbedre den 15-20 grader har man mer å fare med. Ligger du på 50 grader vil en kjøler som dette kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar

ånei, dere glemte "det"...

 

bytte viftene om og sammenligne :roll:

 

dette var ocshoot.no oppmerksomme på i sin test.

 

er dessuten litt skeptisk med dette å goope chipper av egen erfaring. det er som oftest store søkk og omtrent umulig å få tynne lag med goop på. dermed blir ikke sammenligningsgrunnlaget rettferdig, ettersom man kan være "heldig" å treffe bedre med mengden fra gang til gang. jeg blir ihvertfall nødt til å klesse et godt lag på min AN7 NB chip m vannblokk for at det skulle få kontakt i det hele tatt.

 

jeg skal planslipe min NB

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Hva med å bytte om viftene på Northpole og Swiftech? Å utrope Northpole til vinner uten å bytte om vifter er vel kansje litt drøyt med tanke på forskjellen på disse viftene.

Selv om man feks. setter en Delta vifte på en Intel boxed kjøler, er ikke denne plutselig en god kjøler.

Slik jeg tolker testen er Swiftech vinneren. Har selv ingen erfaring med noen av produktene.

Lenke til kommentar
Hva med å bytte om viftene på Northpole og Swiftech? Å utrope Northpole til vinner uten å bytte om vifter er vel kansje litt drøyt med tanke på forskjellen på disse viftene.

Selv om man feks. setter en Delta vifte på en Intel boxed kjøler, er ikke denne plutselig en god kjøler.

Helt enig! Tenkte akkurat det samme selv. Gledet meg til viftene ble mekka litt på, men så kom den teite "konklusjon" siden en side for kjapt. Burde vært testa med bedre vifter og ArticSilver5.

:dontgetit:

 

Ellers en grei test :)

Lenke til kommentar

Fin test, men det hadde kanskje vært interessant å prøve den ut i praksis? En måte å gjøre det på er å sjekke overklokkingsresultatene med stock nb-vifte vs resten. Hvis det viser seg at temperaturforskjellene har null og niks å si for hvor høyt du kan klokke regner jeg med at en del mister litt interesse..

 

Som erl her sier så vil dette ha lite relevans for testen. Om den enkle pc'en vil overklokke bedre, så vil kanskje et annet system ikke gjøre dette pga. et eller flere elementer som spiller inn. Det som teller er om den kjøler bedre, noe som den gjorde, og det vil jo logisk nok fortelle deg at systemet vil klokke bedre hvis det er noe overklokkbart. Da må du være sikker på å ha valgt komponenter som klarer å klokkes noe særlig høyere, ellers så vil jo det hele være bortkasta.

 

...men du får jo en vann blokk til den prisen :ermm:

 

Joda, men så vil et komplett vannkjølings sett koste mye mer enn en komplett HSF løsning.

 

Er det noen vits (eller et mål) at den skal være speilblank?

 

Ja. Jo planere og mer glatt overflate en kjøler har, jo bedre kontakt vil den få med CPU/NB/GPU osv. Det betyr igjen bedre kjøling, og DET er jo hele poenget ;)

 

er dessuten litt skeptisk med dette å goope chipper av egen erfaring.  det er som oftest store søkk og omtrent umulig å få tynne lag med goop på.  dermed blir ikke sammenligningsgrunnlaget rettferdig, ettersom man kan være "heldig" å treffe bedre med mengden fra gang til gang.  jeg blir ihvertfall nødt til å klesse et godt lag på min AN7 NB chip m vannblokk for at det skulle få kontakt i det hele tatt.

 

jeg skal planslipe min NB

 

De nyere P4 chipsettene er vel stort sett så plane som du kan få det. Har i alle fall fått intrykket av at de er det siden de leveres med en lignende kjerne som Athlon CPUene (for å nevne noen). Img_3503.jpg

 

Hvorfor ikke teste i testbenken?

 

Det gir jo et MYE mer n0yaktig resultat, og dere kan putte ALLE chipset kj0lere i samme benken.

 

Det går jo an rent bortsett fra at den er i en annen del av landet. I tillegg må de også lage seg to sjølmekka festemekanismer siden de ikke har dette.

 

-----

 

Jeg må forresten si meg helt enig med de i denne tråden som har bemerket at det ikke ble prøvd å bytte om viftene på de omtalt kjølerne. Når jeg leste testen så gjorde jeg meg opp den meningen at Swiftech vant overlegent siden vifta er så svak som den er. Tror nemlig ikke at Northpole hadde vært så god med vifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...