Gå til innhold

Hjemmesnekret Xbox Adaptive Controller-variant lar handikappet jente spille Breath of the Wild


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-----

- Dette er en veldig bra og positiv utvikkling.

-----

Selv om at mine personlige omstendigheter ikke er like markante som Ava's.

Så kjenner jeg meg veldig godt igjen relatert til valg av kontroller og mulighet til å kunne spill via konsoll.

-----

Det er kjipt å ikke kunne delta i å spille via konsoll fordi motorikken ikke holder mål ved bruk av en Game-pad.

-----

Selv om at jeg personlig ikke kan beskrive meg selv som en av eliten så er jeg en forkjemper det å kunne spille via konsoll med "Tastatur og Mus".

Noe svært mange er uenig i...

-----

Motorikken setter begrensninger på hvor godt jeg spiller selv med "Tastatur og Mus".

Så noen burde ha prøvd å lage en ny type kontroller som har fordelene til både "Tastatur og Mus", "Game-Pad" og "Joystick".

-----

Når jeg tenker tilbake på min barndom så kan jeg nevne at selv om at jeg spillte litt via NES når jeg lå på sykehus og koste meg med det.

Så gjor jeg det til sammenligning langt bedre med joystick da jeg spillte på min C=64 eller Amiga/Amstrad/Atari hos venner og slekt.

Det ble som et steg tilbake i så måte da jeg begynte å spill på PC noen år senere, og måtte spille med tastatur og senere også mus.

Det er en vanesak, men det er ikke til å komme vekk ifra at motorikken setter sine begrensninger også.

-----

Så det trist at konsoll inntil nå i nyere tid primært har tatt i bruk en pretty standard "Game-Pad"-kontroller.

Dem snakker støtt og stadig om hvor viktig det er for utvikklingen det å tenke nytt.

Så da er det jammen meg merkelig hvorfor dette altså ikke omfatter typen kontroller også.

-----

Selv om det har skjedd noe på den fronten også så er forskjellene de siste 20 årene forsvinnende liten i så måte...

-----

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...