Gå til innhold

Bedre ytelse for Maxtor-disker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det liksom meningen da at de skal ta betalt for det seinere?

 

Virker litt suspekt dette programmet, siden de tross alt skriver:

 

8. Disclaimer of Warranty. Maxtor is licensing the Software to you "as is" and without any warranty of any kind. You accept all risks which may arise from downloading or using the Software, including, without limitation, errors in transmission or corruption of existing data or software or any loss of data. Neither Maxtor nor its suppliers warrant that the Software will meet your requirements or that the operation of the Software will be uninterrupted or that the Software will be error-free or virus free. MAXTOR AND ITS SUPPLIERS HEREBY DISCLAIM WITH REGARD TO THE SOFTWARE ALL WARRANTIES OR CONDITIONS, WHETHER EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, ANY IMPLIED WARRANTY OR CONDITION OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE OR NONINFRINGEMENT OF THIRD PARTY RIGHTS. Some jurisdictions do not allow the exclusion of implied warranties or limitations on how long an implied warranty may last, so the above limitations may not be applicable to you. This limited warranty prov ides specific legal rights. Other rights may vary from jurisd iction to jurisdiction.

 

 

Tør ikke å prøve det enda hvertfall.

 

 

En annen ting, kan programmet kun brukes hvis du har maxtor disker, eller kan det "kombineres" ? At du velger hvilke disker du vil bruke?

Lenke til kommentar

Det høres ikke helt trygt ut, og det høres ikke helt originalt ut.

 

Utrygt fordi det er store mengder *write*-caching det er snakk om. Hva tror dere skjer dersom Windows krasjer mens den venter på å skrive ned et par hundre MB med data?

 

Uoriginalt fordi... Linux har hatt denne funksjonen veldig lenge, attpåtil for alt man kan ha et FS på. Hvis dere trenger den graden av hastighet, hvorfor ikke bare bruke Linux? Og sleng på XFS med det samme - det har omtrent samme effekten, bare i større grad.

 

Håper for deres skyld at dere har steinstabil maskinvare...

Lenke til kommentar
Dette er ingen nyhet! :no:

Jeg nedlastet den for 3 måneder siden.

:yes:

 

EDIT. Sorry, det var BETA, og nå er det pre-release. Så, det er nyhet, after all.... :blush:

Jeg tenkte akkurat det samme..

 

Jeg kommer ikke til å teste dette programmet før jeg vet hvor rèel ytelsesøkning det har og hva som kan "gå galt". For min del er ytelsen helt akseptabel for øyeblikket så jeg trenger ikke noe MaxBoost. Enda.

Lenke til kommentar

Helt enig. Ser tvilsomt ut det her, ikke **** om jeg risikerer en total kræsj pga. dette programmet for så å ikke kunne kreve noen form for oppreisning fra folkasom har laget det, nemlig maxtor... Surt det ikke støtter HT. Lurer også på om det kan kjøres på en pc som har en eller flere maxor-disker, men som også har andre disker, i mitt tilfelle en raptor.

 

Haakon

Lenke til kommentar

ok, støtter ikke RAID. Da kan jeg utelukke de 2x120Gb diskene... men den siste burde programmet finnne...

En annen ting er, hvis programmet gir en like stor ytelsesøkning som RAID, så vurderer jeg og skru av Raid, og bruke maxboost istedenfor. Øker sikkerhet, og minsker CPU bruk da.

 

Men jeg venter til noen finner ut om den faktiske økningen stor.

 

btw: på maxtor sine sider, så står det at økningen i ytelse ligger på 2-50% :shrug:

Lenke til kommentar

Har brukt den 6-7 timer nå. Den virker fint her. Men hvet ikke hvor mye mer effekt den har da.

Maxtor 40GB 7200rpm,2mb.

 

SISoftware Sandra:

Uten Maxboost:

 

Benchmark Breakdown

Buffered Read : 85 MB/s

Sequential Read : 28 MB/s

Random Read : 6 MB/s

Buffered Write : 52 MB/s

Sequential Write : 28 MB/s

Random Write : 7 MB/s

Average Access Time : 8 ms (estimated)

 

 

 

 

Med Maxboost:

 

Buffered Read : 78 MB/s

Sequential Read : 26 MB/s

Random Read : 6 MB/s

Buffered Write : 359 MB/s

Sequential Write : 26 MB/s

Random Write : 9 MB/s

Average Access Time : 7 ms (estimated)

Lenke til kommentar

Noen som kan laste den opp et sted? Fikk ikke lastet ned betaen, og får ikke lastet ned nå heller. Har prøvd flere forskjellige emailadresser, men dette kommer uansett:

Sorry, that email address is not valid. A valid address can only use standard alpha-numerical non-accentuated characters, the dot sign ".", the underscore sign "_", or the hyphen sign "-". For instance, "[email protected]" is a valid address, while "màxbôst@màxtôr.com" is not. Please try again.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...