Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger sårt hjelp med Historie!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er student ved akademiet nettstudier og jeg står helt fast, dårlig med hjelp fra lærere.... Jeg prøver her da jeg har sett andre har hatt flaks her! Jeg trenger hjelp med disse oppgavene.


Analyser virkningene næringsutviklingen i Norge hadde for sosiale, økonomiske, politiske og kulturelle forhold i det norske samfunnet i perioden 1500 til ca 1800.


- ·  Velg et emne fra middelalderen og diskuter hvorvidt emnet kan sees på som et brudd eller en kontinuitet i samfunnsutviklingen.


Jeg forventer ikke at dere skal svare på oppgavene for meg, men jeg står helt stille og henger etter da jeg har flere fag jeg må gjennom før eksamensperioden begynner i April.... Håper inderlig noen kan hjelpe!


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viktige nøkkelord her er muligens industrialisering (kanskje først og fremst proto-industri) og urbanisering.

 

Hva sier pensum om hvordan folk livnærte seg i denne perioden? Hva forandret seg, og hvorfor? Hvordan tror du disse forandringene påvirket sosiale forhold og politiske forhold? fikk storbønder mer politisk makt? Hvem var det egentlig som var embetsmenn opp mot 1814? Hvilke sosiale klasser kom de fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...