Gå til innhold

E-SPORT: Planene gikk rett i vasken for nytt e-sportarrangement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Esport er fulstendig uintresant, det kan vel være en av årsaken til det lave salget av biletter! Esport er for "spesielt" inntreserte og jeg er ikke en av dem!

 

Vil si det er en litt rar mening. E-sport er egentlig ikke for spesielt intresserte. Blir det samme som å si at proff fotball kamper er for spesielt intresserte.

 

De som har en lidenskap innen spill vil ofte se på e-sport innenfor spille de er glad i der kanskje favoritt lagene spiller og der man kan lære av de "beste".

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Syns det er synd at arrangemanger får såpass dårlig salg av biletter. Kanskje også kommunene burde være villige til å hjelpe med å få detta frem til ungdommer med mer.

 

Samtidig så er det også smart å time dette litt bedre enn rett før sommerferien midt i eksamens og tentamens tider. Hadde det vært midt i sommerferien så hadde nok responsen vært noe annerledes.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kanskje slengt meg på om det ikke hadde vært så mye fokus på e-sport. Jeg liker uformelle LAN, der man bare kommer for uformell moro (seriøs om man vil), og får teste sine egenskaper mot likesinnede. Jeg leste om arrangementet men viklingen var avgjørende for min del. Virket mer som en turnering enn et LAN.

Lenke til kommentar

Vi som et ny oppstartet lag hadde lyst til og reise MEN her priste de seg faktisk ut... Visst jeg ikke husker feil var det snakk om 900kr per pers. Det er alt for mye for et nytt LAN. TheGathering er 1200(?) men der får du mye mer en bare en sitteplass å tilgang til turneringer. Synd at det endte slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Esport er fulstendig uintresant, det kan vel være en av årsaken til det lave salget av biletter! Esport er for "spesielt" inntreserte og jeg er ikke en av dem!

Flere som følger med på esport enn fotball...

 

Nå tar jeg det ypperste av det ypperste som eksempel, men den påstanden der må du begrunne.

 

http://www.vocativ.com/news/198079/the-super-bowl-is-no-match-for-the-uefa-champions-league/index.html

"The UEFA Champions League last year drew a global audience of 380 million viewers"

Lenke til kommentar

Slike arrangement er kjempevanskelig, og de eneste som sitter med fasiten er de som har hatt flaks nok og deretter sitter med "20/20 hindsight".

Kundene forandrer seg så raskt nå. Vi vet at unge gutter er vanskelige å få ut døren. Det være seg esport eller film. De som har unge jenter som målgruppe virker (i mine øyne) ha det lettere.

 

Igjen i mine øyne, virker en av utfordringene å være hvor forskjellige gutter og jenter er online og i sosiale medier.

Jenter virker i langt større grad være positive og skryte av andre. Det er akseptert å følge et idol eller en blogger.

Gutter er helt motsatt. Om det er Facebook, Reddit, HLTV eller i et forum er de negative stemmene sterkest. De som kan komme opp med den mest fiffige kritikken får mest kred.

 

Som arrangør for "guttearrangement" er det derfor vanskeligere å få organisk spredning fordi guttene ikke ønsker å spre eller snakke opp et arrangement.

 

For ordens skyld; jeg har ingen rolle i Gamer.no lenger.

Lenke til kommentar

 

 

Esport er fulstendig uintresant, det kan vel være en av årsaken til det lave salget av biletter! Esport er for "spesielt" inntreserte og jeg er ikke en av dem!

Flere som følger med på esport enn fotball...

 

Nå tar jeg det ypperste av det ypperste som eksempel, men den påstanden der må du begrunne.

 

http://www.vocativ.com/news/198079/the-super-bowl-is-no-match-for-the-uefa-champions-league/index.html

"The UEFA Champions League last year drew a global audience of 380 million viewers"

 

Mye vanskeligere å finne nøyaktige tall for esport, da markedet er så delt, men de fleste estimater ligger rundt 400 millioner seere.

 

Esport er også enormt i Asia, så når man nå får flere og flere spill inn i feks. Kina så er det ikke rart tallene blir enorme.

Lenke til kommentar

 

 

 

Esport er fulstendig uintresant, det kan vel være en av årsaken til det lave salget av biletter! Esport er for "spesielt" inntreserte og jeg er ikke en av dem!

Flere som følger med på esport enn fotball...

 

Nå tar jeg det ypperste av det ypperste som eksempel, men den påstanden der må du begrunne.

 

http://www.vocativ.com/news/198079/the-super-bowl-is-no-match-for-the-uefa-champions-league/index.html

"The UEFA Champions League last year drew a global audience of 380 million viewers"

 

Mye vanskeligere å finne nøyaktige tall for esport, da markedet er så delt, men de fleste estimater ligger rundt 400 millioner seere.

 

Esport er også enormt i Asia, så når man nå får flere og flere spill inn i feks. Kina så er det ikke rart tallene blir enorme.

«More than one billion fans tuned in to watch the final of the 2014 FIFA World Cup Brazil™, with the competition reaching a global in-home television audience of 3.2 billion people»

 

3.2 milliarder unike seere iløpet av forrige VM, og det er kun tallene fra TV. Esport er kanskje større enn mange tror, men å begynne og sammenligne det med fotball er ikke særlig vitts. Det er nok større enn langrenn da, på verdensbasis ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Esport er fulstendig uintresant, det kan vel være en av årsaken til det lave salget av biletter! Esport er for "spesielt" inntreserte og jeg er ikke en av dem!

Flere som følger med på esport enn fotball...

 

Nå tar jeg det ypperste av det ypperste som eksempel, men den påstanden der må du begrunne.

 

http://www.vocativ.com/news/198079/the-super-bowl-is-no-match-for-the-uefa-champions-league/index.html

"The UEFA Champions League last year drew a global audience of 380 million viewers"

 

Mye vanskeligere å finne nøyaktige tall for esport, da markedet er så delt, men de fleste estimater ligger rundt 400 millioner seere.

 

Esport er også enormt i Asia, så når man nå får flere og flere spill inn i feks. Kina så er det ikke rart tallene blir enorme.

 

Ikke at det er helt sammenlignbart, men den største plattformen Twitch, fikk rekordantall seere når Ninja spilte Fortnite med Drake. Rekorden ble da satt med 628,000 seere. Altså vi snakker en av de største streamerne på et av de mest populære spillene nå i dag, og rekorden er bare usle 628,000? Lang vei å gå opp til fotballen :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Esport er fulstendig uintresant, det kan vel være en av årsaken til det lave salget av biletter! Esport er for "spesielt" inntreserte og jeg er ikke en av dem!

Flere som følger med på esport enn fotball...

 

Nå tar jeg det ypperste av det ypperste som eksempel, men den påstanden der må du begrunne.

 

http://www.vocativ.com/news/198079/the-super-bowl-is-no-match-for-the-uefa-champions-league/index.html

"The UEFA Champions League last year drew a global audience of 380 million viewers"

 

Mye vanskeligere å finne nøyaktige tall for esport, da markedet er så delt, men de fleste estimater ligger rundt 400 millioner seere.

 

Esport er også enormt i Asia, så når man nå får flere og flere spill inn i feks. Kina så er det ikke rart tallene blir enorme.

 

Ikke at det er helt sammenlignbart, men den største plattformen Twitch, fikk rekordantall seere når Ninja spilte Fortnite med Drake. Rekorden ble da satt med 628,000 seere. Altså vi snakker en av de største streamerne på et av de mest populære spillene nå i dag, og rekorden er bare usle 628,000? Lang vei å gå opp til fotballen :)

Jeg tror ikke esport slår fotball i seere, men twitch er ikke den største streamingplatformen i verden, flere i Kina som slår den med viewers. Rekorden til ninja er for personlige streams, den ser bort ifra esport events. Eleague har høyest concurrent viewers på twitch med 1,130,760 viewers.

Lenke til kommentar

«More than one billion fans tuned in to watch the final of the 2014 FIFA World Cup Brazil™, with the competition reaching a global in-home television audience of 3.2 billion people»

 

3.2 milliarder unike seere iløpet av forrige VM, og det er kun tallene fra TV. Esport er kanskje større enn mange tror, men å begynne og sammenligne det med fotball er ikke særlig vitts. Det er nok større enn langrenn da, på verdensbasis ;)

Har du noen kilde til å backe opp de tallene?

 

Om vi ser globalt er det altså 7.4 Milliarder mennesker, la oss late som at ingen så på i Kina eller India, da sitter vi igjen med 4.7 Milliarder, det tilsier altså at over 80% av de resterende så på?

 

Syntes også tallene dine er fryktelig merkelelige sett i globalt perspektiv, da du mener at over halvparten av menneskene på Jorda "tuned in", hvordan har de fått tall på dette? De må jo mer eller mindre regne at 3-4 stk ser på hver TV da? Om du gjør det samme med esport så stiger jo plutselig det samme tallet opp til flere milliarder det også :)

Lenke til kommentar

 

Ikke at det er helt sammenlignbart, men den største plattformen Twitch, fikk rekordantall seere når Ninja spilte Fortnite med Drake. Rekorden ble da satt med 628,000 seere. Altså vi snakker en av de største streamerne på et av de mest populære spillene nå i dag, og rekorden er bare usle 628,000? Lang vei å gå opp til fotballen :)

Jeg tror ikke esport slår fotball i seere, men twitch er ikke den største streamingplatformen i verden, flere i Kina som slår den med viewers. Rekorden til ninja er for personlige streams, den ser bort ifra esport events. Eleague har høyest concurrent viewers på twitch med 1,130,760 viewers.

 

Fortnite er per nå heller ikke ett e-sport spill.

 

Om vi ser på alt gaming relatert content som e-sport blir det jo fort helt andre tall.

Lenke til kommentar

Esport er fulstendig uintresant, det kan vel være en av årsaken til det lave salget av biletter! Esport er for "spesielt" inntreserte og jeg er ikke en av dem!

 

Årsaken er absolutt ikke det at Esport er for spesielt interesserte. Du kan like godt kalle det for LAN. Fordi Esport er bare en litt mer proff betegnelse på LAN. Er fordi det er for mange som bare sitter hjemme og spiller CS, og ikke gidder ut og konkurere og sikkert folk som ikke tørr møte opp på lan fordi de har slengt dritt til alle rundt seg. Dette er skandale at ikke blir gjennomført og at ikke dette ble utsolgt er et sjokk for meg hvertfall! Endelig tar noen tak og satser stort og folk vil ikke møte opp. Begynner og betvile nivået til folk på internett når de ikke møter opp her. Alle i Norge ser på seg selv som klart best, hvorfor ikke dra på LAN og vise hva de kan og kanskje få med seg en god slant penger hjem og en pokal? #CSNORGEGG

Lenke til kommentar

More People Watched League Of Legends Than The NBA Finals

 

https://www.kotaku.com.au/2016/06/more-people-watched-league-of-legends-than-the-nba-finals/

 

Så vil si alle har feil som sier Esport ikke er stort. Bare i Norge hvor folk heller sitter hjemme enn og reise på LAN, lan i sverige har 36 claner som faktisk alle reiser på lan og forbreder seg og må kjøre egen kvalikk på lanet for og komme inn i 16-lags-turneringen.

Lenke til kommentar

More People Watched League Of Legends Than The NBA Finals

 

https://www.kotaku.com.au/2016/06/more-people-watched-league-of-legends-than-the-nba-finals/

 

Så vil si alle har feil som sier Esport ikke er stort. Bare i Norge hvor folk heller sitter hjemme enn og reise på LAN, lan i sverige har 36 claner som faktisk alle reiser på lan og forbreder seg og må kjøre egen kvalikk på lanet for og komme inn i 16-lags-turneringen.

 

Den overskriften er svært misvisende, de sammenligner antall unike seere som var innom LoL finalen (36mill) med snittet i NBA finalen (31mill). Skal det gi noe mening må snitt sammenlignes med snitt, eller unike seere med unike seere. Litt lengre ned i artikkelen sammenligner de peak concurrent viewers (flest samtidige seere):

"The last ten minutes of the Cavaliers-Warriors game pulled 44.5 million (...) in comparison, the peak concurrent viewers for the SKT/Koo Tigers match was 14 million."

Med 44mill samtidige seere mot slutten hadde nba finalen åpenbart langt mer enn 36mill unike seere (som lol hadde) som var innom sendingen iløpet av kampen.

Igjen, esport er stort, og vokser år for år, men det er langt igjen. De fleste over 30år vet knapt hva det er.

Lenke til kommentar

 

«More than one billion fans tuned in to watch the final of the 2014 FIFA World Cup Brazil™, with the competition reaching a global in-home television audience of 3.2 billion people»

 

3.2 milliarder unike seere iløpet av forrige VM, og det er kun tallene fra TV. Esport er kanskje større enn mange tror, men å begynne og sammenligne det med fotball er ikke særlig vitts. Det er nok større enn langrenn da, på verdensbasis ;)

Har du noen kilde til å backe opp de tallene?

 

Om vi ser globalt er det altså 7.4 Milliarder mennesker, la oss late som at ingen så på i Kina eller India, da sitter vi igjen med 4.7 Milliarder, det tilsier altså at over 80% av de resterende så på?

 

Syntes også tallene dine er fryktelig merkelelige sett i globalt perspektiv, da du mener at over halvparten av menneskene på Jorda "tuned in", hvordan har de fått tall på dette? De må jo mer eller mindre regne at 3-4 stk ser på hver TV da? Om du gjør det samme med esport så stiger jo plutselig det samme tallet opp til flere milliarder det også :)

 

 

Bare å søke etter world cup viewership så kommer det opp en haug med artikler. Men hovedkilden er vel fifa selv: http://www.fifa.com/worldcup/news/2014-fifa-world-cuptm-reached-3-2-billion-viewers-one-billion-watched--2745519 Hvordan de har fått tallene sine det vet ikke jeg, men fifa kontakter de offisielle kringkasterne/rettighetshaverne i alle verdens land og legger sammen vil jeg tro.

 

Hvorfor i alle dager skal vi late som at ingen i kina eller India så på? Det gjør bare tallene for resten av verden helt urealistiske (og feil).

https://digitalsport.co/football-comes-out-on-top-in-chinese-broadcast-report "Football is the most watched sport in China and attracted 1.027 billion football viewers during 22,000+ TV broadcasting hours in 2015"

https://timesofindia.indiatimes.com/business/india-business/Football-gives-cricket-a-close-run/articleshow/36629347.cms "Football is the second most watched sport in India after cricket. 26% of the country's population aged between 16 and 69 watch it in 2014"

 

Artiklene er ikke helt nye, men det var de første jeg fant og dette er fryktelig off topic. Der har du ihvertfall kilder.

Har sett på esport siden 2011 jeg, men er litt lei av all overdrivelsen og miksing/triksing med tall for at det skal fremstå større enn hva det er. Esport er fortsatt en nisje, men en nisje som vokser fort og begynner å bli mainstream i visse land. Synd at vi sliter såpass med interessen i Norge, selv sjakk eksploderte jo bare en nordmann hevdet seg. Er det liksom så mye sunnere/bedre når Karlsen stirrer på et sjakkbrett enn når Snute stirrer på en skjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...