Gå til innhold

Asus' tilleggskort for SSD-frelste er i butikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du glemte nevne at du trenger raid key til X299 for å få disse i Raid 1 og 10. Koster 100$. Raid 5 key koster 199$ eller mer.

Disse fungerer "gratis" i Raid 0,1 og 10 med Threadripper (X399). Med NVMe raid driver AMD er komt med for en uke siden. Det er testet med 2 stk Hyper X16 på ASUS X399 ROG Zenith og det fungerer.

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vroc støtter bare intel ssder...?

 

Synn, fordi alt annet enn samsung suger på 4k random read qd=1 på m.2. Untatt optane som er Alt for små :(

 

Optane 900p er det eneste som gjelder neste mnd. Raid med ssder er gammeldags.

 

"Overkommelig" pris på 32 GB utgaven. 4 av disse i R0 som system vil vel gi den råeste opplevelsen, siden det er random-ytelse med lav QD som vil telle mest for den gjennomsnitlige utgaven av oss nerder her i forumet....

Mon tro om man får det til å funke i R5..?

 

http://www.tomshardware.com/reviews/intel-optane-raid-report,5060.html

Lenke til kommentar

Den råeste ytelsen får man med Intel Optane SSD DC P4800X per dags dato. Synn den bare er 375GB, men den er ca samme pris som jeg gav for min gamle Intel P3700 400GB nvme pci-e ssd i juli 2013. 

 

Vente på optane 900p 960GB eller 1500GB er dog det beste. Alt under 1TB er fryktelig lite til OS/program/spill for meg.

 

Man vil jo selvfølgelig ha de programmene man bruker mest, samt OS på en rask ssd.

 

 
 
 
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Kansje verdt å nevne bifurcation eller deling av PCIe sporet som årsaken til at Asus sier denne kun er kompatibel med deres X299 kort.

Hvis man vil ha en løsning som passer de fleste PC-er så er dette noe å se på: http://www.highpoint-tech.com/USA_new/series-ssd7101a-1-overview.htm

Vm i trøbbel også. Elendig skalering over 2 ssder, ingen boot?

 

Tråd om dette på OCN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tenkte selv at jeg en gang måtte bytte til ssdkort da jeg hørte stygt snakk om ha mange hardisker i maskinen på psykriatisk det er vel piratkopierere og tenkte de blir vel snurer vel i stykker endag endag tipper den der hadde båst en doom til maks hastighet istedenfor 5 minutter 30 sekunder. den hadde vel ingen forsinkelse 800 1000mbyte per sekund

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

tenkte selv at jeg en gang måtte bytte til ssdkort da jeg hørte stygt snakk om ha mange hardisker i maskinen på psykriatisk det er vel piratkopierere og tenkte de blir vel snurer vel i stykker endag endag tipper den der hadde båst en doom til maks hastighet istedenfor 5 minutter 30 sekunder. den hadde vel ingen forsinkelse 800 1000mbyte per sekund

 

HÆ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...