Gå til innhold

Nå kan du strømme Steam-spill direkte til Samsung-TV-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmmm interessant! Har en nice 4k 55 tommer fra 2017 fra samsung..kanskje jeg endelig kan fyre opp Dirt4/fifa etc direkte til tv'n i stua. Dette må prøves!

Hepp. Tok 5 minutter å installere appen på min samsung 7005 4k tv. Plugget xbox kontrolleren rett i tv'n og voila. Testet det først bare på Life is strange men alt fungerer helt ypperlig. Endelig kan jeg spille på tv uten trøbbel når jeg vil :)

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor elendig smart-TV applikasjonene er samt all laggen så er dette en dårlig idè

 

 

Smart TV er langt unna å være en smooth brukeropplevelse. Og som du nevner så er laggen god nok grunn til å bruke HTPC, så kjører man alt man trenger rett i HTPC og smart tv'n førtidspensjoneres og TV'n får jobben kun som monitor

Lenke til kommentar

Samsung-TV'ene jeg har vært borti er har så uhorvelig dårlig hardware at jeg har ikke helt tro på dette dersom du ikke har en dyr versjon med rask hardware (finnes de?).

 

Bare det å navigere i appene deres har en lagg på nærmere ett sekund, selv om du har lukket alt annet.

Lenke til kommentar

Denne løsningen, og forsåvidt Steam Link, funker ikke godt nok hos meg. Med kablet nettverk i alle ender Steam Link / Samsung TV app og host pc, lagger det uansett for mye til at jeg vil spille sånn. Testet både Rocket League og Shovel Knight, og begge var for dårlig.

 

Med tv på game settings for lav input lag, og optimalisert nettverk på Steam Link, merker jeg at det streames så tydelig at jeg heller går til pcen og setter meg der.

Lenke til kommentar

Denne løsningen, og forsåvidt Steam Link, funker ikke godt nok hos meg. Med kablet nettverk i alle ender Steam Link / Samsung TV app og host pc, lagger det uansett for mye til at jeg vil spille sånn. Testet både Rocket League og Shovel Knight, og begge var for dårlig.

 

Med tv på game settings for lav input lag, og optimalisert nettverk på Steam Link, merker jeg at det streames så tydelig at jeg heller går til pcen og setter meg der.

 

Hmm så rart. Jeg har nå testet en 4-5 spill og merker ikke noe særlig til lag i det hele tatt (IKKE multiplayer da det sannsynligvis er dårlig) Men all singleplayer har vært helt strøkent. Jeg spiller vanligvis på en PC med 144HZ Gsync men det er helt ok å ligge i sofaen for å spille dirt 4 og sportsspill. Jeg har heller ikke brukt kablet nett. Kjører alt trådløst og det fungerer fint her. Du får så klart ikke samme bildet som på en 144hz monitor men ærlig talt så bryr det meg lite når jeg spinner avgårde i dirt4 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...