Gå til innhold

E-SPORT: Valset over finalefavoritten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fint dere tar med litt dota2 stoff også slik at de ikke bare blir LoL.

 

Litt trist det ikke var en artikkel her om temaet før årets TI startet, Det kunne vel ha gjort en og annen uinnvidd sjel oppmerksomme på fenomenet. Sendingene (twitch) er ganske artige å følge med på.

Lenke til kommentar

Lær av miljøene rundt PUBG, Rocket League og Hearthstone i Norge. Lag jevnlige brukerturneringer på Gamer.no, så skal vi ta en ny vurdering basert på interessen der. Sist gang vi prøvde oss på noen cuper ble vi ikke overbevist over antall lag, men ting kan jo ha endret seg.

Lenke til kommentar

Lær av miljøene rundt PUBG, Rocket League og Hearthstone i Norge. Lag jevnlige brukerturneringer på Gamer.no, så skal vi ta en ny vurdering basert på interessen der. Sist gang vi prøvde oss på noen cuper ble vi ikke overbevist over antall lag, men ting kan jo ha endret seg.

 

Uten sammenlikning forøvrig. Hvorfor tror du/dere Valve valgte å introdusere Dota 2 med en 1-million-dollar turnering? Vel, Eric Johnson hos Valve fortalte oss det. De ville introdusere spillet med den respekt det fortjener, både overfor spillet og miljøet det tilhører. Dere har åpenbart ikke samme ansvar overfor verken spillet eller miljøet, ei heller 1 million dollar å investere, men det belyser litt tanken bak det å først føle en må "teste interessen" for å vurdere å innføre spillet. Det blir litt som å be Jimmy Hendrix komme på audition for å bevise at han kan spille gitar. Da er sannsynligheten stor for at Jimmy Hendrix ikke kommer på audition. Hadde dere hatt en dedikert Dota 2 representant hos dere, ville han sannsynligvis sagt akkurat det samme.

 

Gamer har vært flinke til å promotere og vise interesse for andre titler. Det skal dere så absolutt ha honør for. Jeg tror det er litt av årsaken til bruker turneringer du nevner. Jeg tviler på de fikk ånden over seg sånn over natten, og bare plutselig begynte å arrangere i hytt og gevær. Vanlige folk trenger en liten dytt av folk som kan det å legge til rette for :)

 

Vis at interessen for å gjøre Dota 2 STORT i Norge, er tilstede, så er jeg ganske sikker på at miljøet kommer etter. Personlig tror jeg også vi likner litt på svenskene i det å være gode i Dota 2 internasjonalt, så lenge alle forhold ligger tilrette for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lær av miljøene rundt PUBG, Rocket League og Hearthstone i Norge. Lag jevnlige brukerturneringer på Gamer.no, så skal vi ta en ny vurdering basert på interessen der. Sist gang vi prøvde oss på noen cuper ble vi ikke overbevist over antall lag, men ting kan jo ha endret seg.

Det blir litt som å be Jimmy Hendrix komme på audition for å bevise at han kan spille gitar

Forskjellen er at Jimmy Hendrix har bevist at han kan spille gitar, mens det norske Dota2-miljøet har ikke bevist at de klarer å mønstre nok lag til å sette opp jevne turneringer. Sammenligningen er derfor litt far-fetched.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lær av miljøene rundt PUBG, Rocket League og Hearthstone i Norge. Lag jevnlige brukerturneringer på Gamer.no, så skal vi ta en ny vurdering basert på interessen der. Sist gang vi prøvde oss på noen cuper ble vi ikke overbevist over antall lag, men ting kan jo ha endret seg.

 

Uten sammenlikning forøvrig. Hvorfor tror du/dere Valve valgte å introdusere Dota 2 med en 1-million-dollar turnering? Vel, Eric Johnson hos Valve fortalte oss det. De ville introdusere spillet med den respekt det fortjener, både overfor spillet og miljøet det tilhører. Dere har åpenbart ikke samme ansvar overfor verken spillet eller miljøet, ei heller 1 million dollar å investere, men det belyser litt tanken bak det å først føle en må "teste interessen" for å vurdere å innføre spillet. Det blir litt som å be Jimmy Hendrix komme på audition for å bevise at han kan spille gitar. Da er sannsynligheten stor for at Jimmy Hendrix ikke kommer på audition. Hadde dere hatt en dedikert Dota 2 representant hos dere, ville han sannsynligvis sagt akkurat det samme.

 

Gamer har vært flinke til å promotere og vise interesse for andre titler. Det skal dere så absolutt ha honør for. Jeg tror det er litt av årsaken til bruker turneringer du nevner. Jeg tviler på de fikk ånden over seg sånn over natten, og bare plutselig begynte å arrangere i hytt og gevær. Vanlige folk trenger en liten dytt av folk som kan det å legge til rette for :)

 

Vis at interessen for å gjøre Dota 2 STORT i Norge, er tilstede, så er jeg ganske sikker på at miljøet kommer etter. Personlig tror jeg også vi likner litt på svenskene i det å være gode i Dota 2 internasjonalt, så lenge alle forhold ligger tilrette for det.

Du legger mye av ansvaret over på Gamer.no her, men jeg må nesten få spørre i retur hva det norske Dota2 miljøet har gjort siden Petty Pudges pokaljakt foregikk i 2014.

 

Det blir litt som å kle på seg i varmen å argumentere for at Dota2 skal gis store ressurser og høyt fokus når det ikke med en gang kan sies med sikkerhet at det vil være noen påmeldte lag i en eventuel oppsatt turnering.

 

Er informasjonen på dota2.no oppdatert?

Kanskje KimG eller Hjort - listet som turneringsansvarlig bidra med noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Du legger mye av ansvaret over på Gamer.no her, men jeg må nesten få spørre i retur hva det norske Dota2 miljøet har gjort ...

Sant nok, gamer.no har neppe noe ansvar for å stelle istand allverden.

 

Dog, jeg vil anta det ikke koster allverden å følge opp det internasjonale miljøet og produsere artikler noenlunde jevnlig. Det vil kanskje hjelpe noe på interessen og dessuten fremstår vel Gamer.no noe mer seriøse om artiklene fokuserer på mer enn det de selv er involvert i.

 

Det var vel en 10-12 Dota2 relaterte artikler i 2016, i 2017 kan jeg bare finne en. Men, det kan vel hende redaksjonen får munnkurv av klikkteller økonomene for alt jeg vet. Det er vel kanskje også litt særnosk å bare være opptatt av det vi selv bedriver.

Lenke til kommentar

 

 

Lær av miljøene rundt PUBG, Rocket League og Hearthstone i Norge. Lag jevnlige brukerturneringer på Gamer.no, så skal vi ta en ny vurdering basert på interessen der. Sist gang vi prøvde oss på noen cuper ble vi ikke overbevist over antall lag, men ting kan jo ha endret seg.

Det blir litt som å be Jimmy Hendrix komme på audition for å bevise at han kan spille gitar

Forskjellen er at Jimmy Hendrix har bevist at han kan spille gitar, mens det norske Dota2-miljøet har ikke bevist at de klarer å mønstre nok lag til å sette opp jevne turneringer. Sammenligningen er derfor litt far-fetched.

Dels enig med deg, hvis vi bare ser de norske som en egen "gruppe". Det tror jeg ikke engang vi kan klassifisere oss som. Det internasjonale miljøet har bevist nok til at det er rimelig å anta en stor spillerbase her. Statistisk sett er det bare svenskene som har flere spillere pr innbygger (steamSPY) enn oss i norden. At de individuelle spillerne her er "late" og ikke tar initiativ kan det være flere grunner til. Men som jeg nevnte, kan jeg ikke tenke meg at spillere i alle andre titler bare spontant og unisont bestemte seg for å begynne å arrangere overalt. Det er lettere å satse med et større norsk esport miljø i ryggen.

Lenke til kommentar

 

 

Lær av miljøene rundt PUBG, Rocket League og Hearthstone i Norge. Lag jevnlige brukerturneringer på Gamer.no, så skal vi ta en ny vurdering basert på interessen der. Sist gang vi prøvde oss på noen cuper ble vi ikke overbevist over antall lag, men ting kan jo ha endret seg.

 

Uten sammenlikning forøvrig. Hvorfor tror du/dere Valve valgte å introdusere Dota 2 med en 1-million-dollar turnering? Vel, Eric Johnson hos Valve fortalte oss det. De ville introdusere spillet med den respekt det fortjener, både overfor spillet og miljøet det tilhører. Dere har åpenbart ikke samme ansvar overfor verken spillet eller miljøet, ei heller 1 million dollar å investere, men det belyser litt tanken bak det å først føle en må "teste interessen" for å vurdere å innføre spillet. Det blir litt som å be Jimmy Hendrix komme på audition for å bevise at han kan spille gitar. Da er sannsynligheten stor for at Jimmy Hendrix ikke kommer på audition. Hadde dere hatt en dedikert Dota 2 representant hos dere, ville han sannsynligvis sagt akkurat det samme.

 

Gamer har vært flinke til å promotere og vise interesse for andre titler. Det skal dere så absolutt ha honør for. Jeg tror det er litt av årsaken til bruker turneringer du nevner. Jeg tviler på de fikk ånden over seg sånn over natten, og bare plutselig begynte å arrangere i hytt og gevær. Vanlige folk trenger en liten dytt av folk som kan det å legge til rette for :)

 

Vis at interessen for å gjøre Dota 2 STORT i Norge, er tilstede, så er jeg ganske sikker på at miljøet kommer etter. Personlig tror jeg også vi likner litt på svenskene i det å være gode i Dota 2 internasjonalt, så lenge alle forhold ligger tilrette for det.

Du legger mye av ansvaret over på Gamer.no her, men jeg må nesten få spørre i retur hva det norske Dota2 miljøet har gjort siden Petty Pudges pokaljakt foregikk i 2014.

 

Det blir litt som å kle på seg i varmen å argumentere for at Dota2 skal gis store ressurser og høyt fokus når det ikke med en gang kan sies med sikkerhet at det vil være noen påmeldte lag i en eventuel oppsatt turnering.

 

Er informasjonen på dota2.no oppdatert?

Kanskje KimG eller Hjort - listet som turneringsansvarlig bidra med noe?

Nå skrev vel jeg at Gamer _ikke_ har samme ansvar osv. Men mulig hele innlegget var uklart ang. det.

 

Gamer har likevel satt press på seg selv - frivillig eller ufrivillig - ved å allerede være en seriøs og profesjonell aktør hva spill angår. De har sannsynligvis flest klikk blant casual gamere, og selv om ikke alle er like interesserte i Dota 2, eller esport, gir det "blest" og fokus rundt spill med flere artikler. Det viser også en positiv vilje - som Tiltman sier - til å skrive mer om ting man til nå kanskje ikke har vært så fokusert på.

 

Jeg håper det engang kan bli et etablert miljø, og jeg håper Gamer er en stor del av det. Det er vel noe av årsaken til at det er i deres kommentarfelt jeg skriver det.

Lenke til kommentar

 

Det vil kanskje hjelpe noe på interessen og dessuten fremstår vel Gamer.no noe mer seriøse om artiklene fokuserer på mer enn det de selv er involvert i.

 

(...)

 

Det er vel kanskje også litt særnosk å bare være opptatt av det vi selv bedriver.

 

 

Påstår du virkelig at Gamer.no kun skriver e-sportartikler om det vi selv arrangerer, eller misforstår jeg deg nå? Hvis du mener noe annet må du forklare det bedre. Du må gjerne også peke på hvilke andre medier i Norge som dekker internasjonal e-sport bedre og oftere enn oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...