Gå til innhold

Nå kan du spille gjennom Morrowind med venner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Elder scrolls VI blir holdt tilbake av Zenimax som eier Bethesda.

Elder scrolls online har "endelig" fått kraftig vekst av brukere og økt popularitet - Noe som effektivt dreper alt håp om Elder scrolls VI inntil videre.

 

 

 

- Det minner styggelig om det som skjedde me "WarCraft"-universet når WoW ble så populært.

 

Granted; WarCraft 3 hadde en meget avrundet og definitiv slutt på konflikten.

Men sammenligner man det med the real world og/eller ser tilbake på historien om menneskene.

Da kan man lett finne inspirasjon til både en 4'er, 5'er og 6'er, om ikke enda flere.

 

I likhet med Blizzard og deres "WarCraft"-univers så har Bethesda og deres "Elder Scrolls"-univers mange munner og mette.

 

Jeg frykter nok at i likhet med dem av oss som venter på en 4'er i "WarCraft"-universet og dem av oss som venter på en 6'er i "Elder Scrolls"-universet.

Vi må nok belage oss på å måtte gå sultne enn så lenge, mens dem som sverger seg til online-gamming kan se seg mette og fornøyde.

 

Selv er jeg ikke noen fan av Online-gaming, men jeg ser poenget med denne mod'en.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man må på død og liv måtte velge enten eller i standalone-utgaver.

 

Hvorfor ikke bare gjøre som før...

Lage spill med muligheten til å velge hva man måtte ønske.

Enten Single-player eller Multi-player.

Og under Multi-player kunne velge mellom Local og Online, eventuelt også Sandbox/Skirmish for Local.

 

Med det sagt så må jeg helt ærlig si det at sjarmen med spill som Morrowind var nettopp det at det var et Single-player spill.

 

Men jeg skjønner også godt at smaken er som baken.

 

Side note...

Semi-Co-Op er mulig der to samarbeider om utviklingen av en karakter i Single-player.

Selv om jeg spiller Single-player i spill mye alene, så koser jeg meg gløgg ihel når jeg og en kompis samarbeider om å bygge opp en karakter sammen.

Og bytter på å styre karakteren fra oppdrag til oppdrag.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Forskjellen på Warcraft 3/wow og TES/TES online. Er at Warcraft rts spillene var vel aldri super selgere. De kom i en tid hvor penger på spill var langt vanskeligere å tjene enorme summer på.

 

Mens Skyrim har tjent inn nok til at Bethesda kan kjøpe Østrike. Og de kunne laget Skyrim på nytt i Morrowind motoren og kalt spillet TES VI og tjent en billitard med rubler bare på navnet.

Så det er større motivasjon for Bethesda å lage TES VI enn for Blizzard å lage Warcraft 4.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

 

 

 

Forskjellen på Warcraft 3/wow og TES/TES online.

Er at Warcraft rts spillene var vel aldri super selgere.

De kom i en tid hvor penger på spill var langt vanskeligere å tjene enorme summer på.

 

Mens Skyrim har tjent inn nok til at Bethesda kan kjøpe Østrike.

Og de kunne laget Skyrim på nytt i Morrowind motoren og kalt spillet TES VI og tjent en billitard med rubler bare på navnet.

Så det er større motivasjon for Bethesda å lage TES VI enn for Blizzard å lage Warcraft 4.

 

 

 

- Jeg har hverken salgstallene for "WarCraft"-spillene eller "Elder Scrolls"-spillene.

Grunnspillene i de to universene appilerer til to forskjellige grupper spillere, da de er av to forskjellige sjangere.

 

Ikke alle av fansen til WarCraft 1 til 3 spiller WoW, siden det ble et helt annet spill.

Og ikke alle fansen av WoW spiller "WarCraft" 1 til 3.

 

Er rimelig sikker på at fansen av "Elder Scrolls"-spillene ikke hadde bryd seg særlig om Bethesda hadde komt med et RTS-spill i "Elder Scrolls"-universet.

 

Merkelig nok så har det tatt en god stund før "Elder Scrolls-Online" tok virkelig av.

Med tanke på at det i bunn og grunn var samme sjanger.

Men det kommer nok av at ikke alle ønsker Multi-player gameplay i "Elder Scrolls".

 

Så relatert til artikkelen...

Ikke alle som spiller "Elder Scrolls"-spillene bruker mods.

Mods er nok rettet mot de spesielt intereserte.

 

Det var ironisk at du nevnte Skyrim i Morrowind engine.

Det har jeg lett lenge etter.

 

Alle er så opphengt i det å ta klassikere å kle dem i nye klær, so to speak.

Hvorfor ikke gjøre det motsatte?

 

Mulig at jeg hadde spillt Skyrim mer om det hadde blitt en realitet.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...