Gå til innhold

Hva med et luksus-tastatur av lær?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passer perfekt for Läderlappen?!

 

Skulle ønske at de droppa numericals delen, er det faktiskt noen andre enn Exel-folk som bruker det?

 

Har selv et logitech DiNovo-tastatur jeg bruker. Der er numeric-delen et eget tastatur som jeg kan kan velge hvilken side det vil ligge på.

 

Dessverre bruker jeg det ikke, fordi det går så forferdelig fort tomt for batteri, noe som er veldig merkelig, siden det vanlige tastaturet virker i mange måneder på ett sett batterier.

 

Uten numerisk-delen så er tastaturet veldig behagelig når det brukes på fanget eller annet sted enn selve bordet. En fordel er det og at jeg ikke har musen så langt unna, så det blir kort vandring mellom den og tastaturet.

 

Når jeg skal benytte nettbank eller andre steder jeg skal skrive mere enn 3-4 siffer, så savner jeg det. Når man har det, brukes det langt mere enn mann tror. Når det ikke er tilstede, så er savnet der oftere enn jeg trodde jeg ville.

 

Men blir lite besparelse siden jeg måtte bytte batterier hver gang jeg ville bruke det. Ihvertfall slik det føltes som... ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Problemet med numeric-keyboards er at det presser høyrehånden og musebruken langt ut mot høyresiden. Dette er en uergonomisk arbeidsstilling, som kraftig øker sjansen for muskel- og seneproblemer. Har slitt med dette selv, og bruker nå aldri tastatur med numerics.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Så "folk flest" foretrekker numericals. Takk for svar, det var opplysende,

jeg så to hovedargumenter:

uergonomisk arbeidsstilling versus skrive raskt uten å se på tastaturet

 

Jeg foretrakk tallrekken øverst da det er så sjeldent jeg tazter inn

store/lange tallmengder av gangen. Tiden får vise om at jeg lærer meg å bruke nummerplaten senere.

Jeg bruker en bærbar akkurat nå (uten nummerplate) og syntes at pekeplate/pekebrett fungerer veldig bra,
den er rett nedenfor tastaturet, jeg liker ergometrien, det er en veldig kort vei mellom "musa" og tastaturet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...