Gå til innhold

Altibox med IPTV abonnement fra utlandet ?


Anbefalte innlegg

Har altibox som internett  leverandør ( med Zyxel P2812 hjemmesentral) 
Sist nevnte er i bromodus og bak denne bruker jeg en splitter ny Lynksys WRT 3200 ACM .
Nettet fungerer utmerket , men for noen uker siden fikk jeg "Fussion" IPTV box fra mitt hjemland , så jeg kan strømme TV kanalene på nettet . 
IPTV boksen i likhet med Smart TV har tilgang til Youtube og andre media APP , som også fungerer utmerket . 
Men det er ikke snakk om få TV kanalene jeg abonnerer på via Altibox. 
Har fått kanallisten fra leverandør , når jeg velger kanalene , får jeg bare bufering , men ingen bilde. 
Tok mottakeren til en nabo med Telenor internett abonnement og der fungerer hele TV pakken utmerket...
Har kontaktet Altibox kundeservice , men de skjønner ikke hvorfor jeg ikke får IPTV pakken å fungere her ?!
Er det noen som erfart samme problem og eventuelt noe tips hva bør jeg prøve å få dette til ...
Takknemlig for all hjelp og råd :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sett opp Vlan?

 

SF205502-006_EN_v1.png

 

Internet er vlan 102,

TV = 101

 

Prøv å aktivere IGMP proxy.

Hvis det heller ikke virker prøv asus router ellers spørs det ikke om dekoderen ikke støttes.

Sukk. VLAN 101 er Altibox sin TV-løsning.

 

Vedkommende har åpenbart en tredjepartsløsning. Ikke altibox. Da er rådet ditt totalt på viddene. Vær så snill, ikke svar om du ikke forstår problemstillingen i spørsmålet. Det er bare støy.

 

Til trådstarter: det er fint om du kan gi litt mer opplysninger om løsningen. Slike IPTV-on-demand bokser bruker stortsett en UDP-basert streamingprotokoll, og bør i utgangspunktet fungere så lenge de har nettilgang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takker  for alle forslag  og innspill .

@barfoo , jeg har netttilgang til boksen , fått IP adresse  ( DHCP) og som jeg nevnte i første post , jeg har tilgang til andre internett  baserte tjenester på samme IPTV boks , bl. annet  Youtube . Mottakeren i tillegg oppgraderte til siste programvare direkte på nett . 

Enda mer frustrerende er at boksen fungerer på Telenor sin nett hos naboen , d.v.s at det er ikke noe galt med boks og abonnements status .... 
Har kontaktet Altibox sin kunde tjeneste og fått svar at det skal ikke være noe problem å strømme utenlandske IPTV kanaler via nettet dems . 
Legger ved svar jeg fikk fra kundekonsulent : 
"Hei

Forsøk med hjemmesentralen vår i bridgemode og kabel direkte. 
Hvis du er usikker på hvordan sette ruteren i bridgemode, ring oss så kan vi gjøre det for deg. 
Vi er åpne døgnet rundt. 

PS. I bridgemode vil ikke trådløst indernett fungere ...."


 

Har satt HS i bromodus , men det hjelp ikke . Har kontaktet tjeneste leverandør med spørsmål om tjenesten er multicast eller UDP basert . 

Endret av Culè
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Spørs om Altibox tillater multicast-kilder (kan jo anta boksen bruker det) utenfra sitt eget nett.

 

Er nok ikke multicast dette - det vil kun fungere hvis det er satt opp avtaler mellom aktørene slik at de kjører disse mulitcastene inn i sine nett. De kaller det IPTV, men det er nok i praksis snakk om vanlig OTT-streaming.

 

Personlig hadde jeg nok gått i gang med å se på nettverkstrafikken med Wireshark for å se om det kunne gitt noen idikatorer hvorfor det ikke fungerer. 

 

Wild shot: Prøv en annen DNS satt opp på ruteren din (f.eks. OpenDNS eller Google DNS).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...