Culè Skrevet 9. mai 2017 Skrevet 9. mai 2017 Har altibox som internett leverandør ( med Zyxel P2812 hjemmesentral) Sist nevnte er i bromodus og bak denne bruker jeg en splitter ny Lynksys WRT 3200 ACM .Nettet fungerer utmerket , men for noen uker siden fikk jeg "Fussion" IPTV box fra mitt hjemland , så jeg kan strømme TV kanalene på nettet . IPTV boksen i likhet med Smart TV har tilgang til Youtube og andre media APP , som også fungerer utmerket . Men det er ikke snakk om få TV kanalene jeg abonnerer på via Altibox. Har fått kanallisten fra leverandør , når jeg velger kanalene , får jeg bare bufering , men ingen bilde. Tok mottakeren til en nabo med Telenor internett abonnement og der fungerer hele TV pakken utmerket...Har kontaktet Altibox kundeservice , men de skjønner ikke hvorfor jeg ikke får IPTV pakken å fungere her ?!Er det noen som erfart samme problem og eventuelt noe tips hva bør jeg prøve å få dette til ...Takknemlig for all hjelp og råd
LMH1 Skrevet 10. mai 2017 Skrevet 10. mai 2017 Prøv å sett opp Vlan? Internet er vlan 102, TV = 101 Prøv å aktivere IGMP proxy. Hvis det heller ikke virker prøv asus router ellers spørs det ikke om dekoderen ikke støttes.
barfoo Skrevet 10. mai 2017 Skrevet 10. mai 2017 Prøv å sett opp Vlan? Internet er vlan 102, TV = 101 Prøv å aktivere IGMP proxy. Hvis det heller ikke virker prøv asus router ellers spørs det ikke om dekoderen ikke støttes. Sukk. VLAN 101 er Altibox sin TV-løsning. Vedkommende har åpenbart en tredjepartsløsning. Ikke altibox. Da er rådet ditt totalt på viddene. Vær så snill, ikke svar om du ikke forstår problemstillingen i spørsmålet. Det er bare støy. Til trådstarter: det er fint om du kan gi litt mer opplysninger om løsningen. Slike IPTV-on-demand bokser bruker stortsett en UDP-basert streamingprotokoll, og bør i utgangspunktet fungere så lenge de har nettilgang. 5
j-- Skrevet 10. mai 2017 Skrevet 10. mai 2017 Spørs om Altibox tillater multicast-kilder (kan jo anta boksen bruker det) utenfra sitt eget nett. 1
Culè Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Skrevet 10. mai 2017 (endret) Takker for alle forslag og innspill . @barfoo , jeg har netttilgang til boksen , fått IP adresse ( DHCP) og som jeg nevnte i første post , jeg har tilgang til andre internett baserte tjenester på samme IPTV boks , bl. annet Youtube . Mottakeren i tillegg oppgraderte til siste programvare direkte på nett . Enda mer frustrerende er at boksen fungerer på Telenor sin nett hos naboen , d.v.s at det er ikke noe galt med boks og abonnements status .... Har kontaktet Altibox sin kunde tjeneste og fått svar at det skal ikke være noe problem å strømme utenlandske IPTV kanaler via nettet dems . Legger ved svar jeg fikk fra kundekonsulent : "Hei Forsøk med hjemmesentralen vår i bridgemode og kabel direkte. Hvis du er usikker på hvordan sette ruteren i bridgemode, ring oss så kan vi gjøre det for deg. Vi er åpne døgnet rundt. PS. I bridgemode vil ikke trådløst indernett fungere ...." Har satt HS i bromodus , men det hjelp ikke . Har kontaktet tjeneste leverandør med spørsmål om tjenesten er multicast eller UDP basert . Endret 10. mai 2017 av Culè
Clas M. Skrevet 3. juni 2017 Skrevet 3. juni 2017 Spørs om Altibox tillater multicast-kilder (kan jo anta boksen bruker det) utenfra sitt eget nett. Er nok ikke multicast dette - det vil kun fungere hvis det er satt opp avtaler mellom aktørene slik at de kjører disse mulitcastene inn i sine nett. De kaller det IPTV, men det er nok i praksis snakk om vanlig OTT-streaming. Personlig hadde jeg nok gått i gang med å se på nettverkstrafikken med Wireshark for å se om det kunne gitt noen idikatorer hvorfor det ikke fungerer. Wild shot: Prøv en annen DNS satt opp på ruteren din (f.eks. OpenDNS eller Google DNS).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå