Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 8 får trolig gigantskjerm og 4K-oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers ser det ut til at Note 8 vil få en skjermstørrelse på saftige 6,4 tommer, som i så fall vil plassere mobilen på nivå med blant andre Huaweis Note 8-gigant og i øverste størrelsessegment innen brettmobiler.

Denne vil vel få omtrent samme fysiske størrelse som iPhone 7 plus med 5,5" skjerm, er det også en brettmobil eller er det bare skjermstørrelse som avgjør det?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bare å glede seg. Håper Samsung drar på litt ekstra nå med Note 8, pga all dritten m/ Note 7. Ta ting helt ut nå slik at Note 8 igjen blir bencmarken på mobil. Nå gjelder det for Samsung å knuse på, by på det beste ifht skjerm, lagring, prosessor, batteritid etc ellers så havner penga mine hos en av de kinesiske produsentene som lager rimelige flaggskip mobiler. 

 

Er ingen grunn til å betale ekstra for merkevaren Samsung om ikke hardwaren er helt på topp og ytelsene og batteritid matcher. Det er så mange gode alternativer fra Kina om dagen så nå har virkelig ikke Samsung råd til lansere noe midt på treet, for da mister de kunder i hopetall. 

Lenke til kommentar

6,4-tommer ja. Må nesten holde telefonen i hånda, før en kan regelrett fastslå om telefonen er for stor eller ei. Jeg går mot større skjerm, i alt av enheter for tiden. Mobiltelefoner, bærbar, PC-skjerm, TV. En naturlig utvikling av at rammene blir stadig mindre på disse produktene.

 

4K for VR er jo også ganske brilliant, om de kan få VR Gear ned til folkepris. Om en skal ha lyst på en enda større telefon enn S7 Edge, blir dette å være en het kandidat. Denne eller S8+.

 

Synes Samsung gjør det bra om dagen (om vi ser bort fra Note 7), men har også et ørlite håp om at Apple slår skikkelig på stortromma med sin nye iPhone. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6,4 tommer ja. Da snakker vi. Den skjermen blir nok helt sinnsyk. Ser for meg 4K HDR, men syns det er Samsung. Ønsker en ren Android telefon

For meg er det en showstopper. Foretrekker egentlig Android, men det er umulig få få tak i skikkelig strøkne telefoner med både god ytelse, fin størrelse og topp byggekvalitet, samt 100% ren Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Håper den får 1080 skjerm.

 

Samsung blant andre lar deg justere ned oppløsningen på skjerm, hvis strømsparing er målet. :)

Det vil kanskje hjelpe i spill hvor cpu og gpu må jobbe mindre, men skjermen må belyse like mange pixler som før så du sparer nok neppe så mye strøm på å skru ned oppløsningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nå må GPU-en, og til en mindre grad CPU-en, jobbe mer ved høyere oppløsning selv utenfor spill også ;)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...