Gå til innhold

TEST: Oculus Touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha brukt vive en del er min følelse at det er morro, men bare en liten stund. Spillene er mer tech demoer, og bevegeligheten minner fremdeles litt om følelsen jeg hadde da jeg spilte med VR på nittitallet. Ja, den er litt utvidet, men i praksis veldig lite. Og realistisk sett kommer ikke brukermassen til å ha slike løperuller. Når førsteinntrykket er over ønsker jeg meg tilbake til stolen foran maskinen. Jeg mener BR er best med vanlige kontrollere og tradisjonell bevegelse. Fly og bilsimulatorer etc. er hvor VR fungerer best. Men også skyte spill der man spiller tradisjonelt, men kan se seg rundt samtidig som man sikter på en dør.

 

Jeg kommer heller ikke til å bruke en krone på VR så lenge hvert produkt anses som en egen plattform. Det må bli like universelt som en skjerm, for det er det det er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

Bare sånn for ordens skyld - man kan kjøpe en tredje sensor og sette opp bak for bedre "room scale" VR om man ønsker. Kunne kanskje vært nevnt i artikkelen der dere klager på manglende dekning bak. Kunne også vært nevnt at headset+touch pakkeprisen har gått ned $200 siste uka. Robot Recall er et nyere gratis spill som er litt mer up-to-date enn Super Hot VR forøvrig.

Endret av Slettet+9812387491234
Lenke til kommentar

Bare sånn for ordens skyld - man kan kjøpe en tredje sensor og sette opp bak for bedre "room scale" VR om man ønsker. Kunne kanskje vært nevnt i artikkelen der dere klager på manglende dekning bak. Kunne også vært nevnt at headset+touch pakkeprisen har gått ned $200 siste uka. Robot Recall er et nyere gratis spill som er litt mer up-to-date enn Super Hot VR forøvrig.

 

Hei, Viator!

 

Takk for innspill!

 

Jeg nevner både Robo Recall og prisreduksjonen mot slutten av testen. Viktige poenger begge to.

 

Robo Recall er forøvrig det morsomste spillet til VR jeg har prøvd! Morsomt, actionfylt og akkurat passe krevende. Har bare blitt ferdig med rundt 20 prosent av spillet så langt, men det gir absolutt mersmak. Savner et lignende må-ha-spill på Vive-plattformen.

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Jeg merker at prisene i Norge på Oculus Rift har så vidt beveget seg etter prisjusteringen fra Oculus. Oculus Touch prisen har heller ikke endret seg. Det vil nok lønne seg betraktelig å avvente kjøp til prisendringen gjenspeiles i norske butikker.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

 

Bare sånn for ordens skyld - man kan kjøpe en tredje sensor og sette opp bak for bedre "room scale" VR om man ønsker. Kunne kanskje vært nevnt i artikkelen der dere klager på manglende dekning bak. Kunne også vært nevnt at headset+touch pakkeprisen har gått ned $200 siste uka. Robot Recall er et nyere gratis spill som er litt mer up-to-date enn Super Hot VR forøvrig.

 

Hei, Viator!

 

Takk for innspill!

 

Jeg nevner både Robo Recall og prisreduksjonen mot slutten av testen. Viktige poenger begge to.

 

Robo Recall er forøvrig det morsomste spillet til VR jeg har prøvd! Morsomt, actionfylt og akkurat passe krevende. Har bare blitt ferdig med rundt 20 prosent av spillet så langt, men det gir absolutt mersmak. Savner et lignende må-ha-spill på Vive-plattformen.

 

- Niklas

Flott :) Er enig at fragmenteringen vive/oc/playstation er irriterende og en hemsko for hele plattformen. Som nevnt i post 2, kanskje dere kan ta en kjapp review av From Another Sun også?

Lenke til kommentar

Oppdatert: Som det blir poengtert i kommentarfeltet kan man kjøpe en tredje sensor for å få bedre dekning i spillområdet. Det koster imidlertid ytterligere 69 euro fra Oculus-butikken, noe som er ganske sure penger når vi vet at HTC Vive klarer seg fint med bare to sensorer.

 

------

 

Nå har det seg slik at Oculus Bundle med en ekstra sensor (totalt 3) fortsatt koster mindre enn Vive pakken. Så selv om Vive fortsatt er litt bedre når det kommer til Room Scale sporing, så blir det feil å skrive det dere gjør her uten å gjøre leser oppmerksom på totalprisen til begge løsningene, hvor ekstra sensor for Rift er inkludert i prisen.

 

Min personlige mening er at Oculus er det beste valget nå med mindre man har et 5x5m rom å boltre seg på. Rift er mer behagelig og sitter nede på hodet, Touch er bedre enn Vives løsning, og Oculus har større utvalg av kvalitetsspill, for å nevne noe.

Lenke til kommentar
Det jeg derimot liker bedre med Oculus Rift-oppsettet enn HTCs er at det aksepterer alle slags størrelser på rom og alle slags fasonger. Du er ikke begrenset til et helt firkantet spillefelt, og hvis du har noen møbler som stikker litt ut i rommet ditt kan du lage en virtuell vegg rundt dem. 

 

Dette er feil i forhold til Vive. Man kan fint måle opp rommet til å ha alle slags former og sette opp et virtuelt gjerde rundt et møbel som stikker ut. 

 

Nevner også at det fulgte med en lang sync kabel som kobler sensorene sammen om de av en grunn ikke skulle se hverandre pga fasongen på rommet eller et møbel skulle blokkere. Har selv aldri hatt behov for å bruke denne så nøyaktig hvordan dette er i praksis vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...