Gå til innhold

Livekort.no - erfaringer?


^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring (og jeg har jo litt rundt det med Windows lisenser) er at slike steder er lurt å holde seg unna. Som oftes ryker man på en smell over tid med slike lisenser.

Windows 10 er jo fortsatt gratis, så absolutt ingen vits i å betale for det. Eldre lisenser kan jo sikkert friste, men likevel, stort sett bare svindel på slike steder.

 

Når det komme til spill og slikt, har jeg ingen erfaring. Kanskje det funker helt fint? Andre vet nok mer der.

Lenke til kommentar

Om du vil slippe å betale, kan du jo prøve å se om en dobbelt installasjon av Windows 10 vil fungere. Altså du installerer en clean install av Win10, så oppgraderer du den til en ny Win10 installasjon. ER du heldig vil det gi deg en gratis aktivering.

Skal sies at jeg ikke har testet dette på Win10 selv. Men kanskje verdt forsøket om du er hipp på å spare penger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

@eirik845:

Med andre ord så bryter de med en eller annen lisensieringsordningsavtale, ved å videreselge det så billig, eller er det en lovlig praksis å dumpe slikt på denne måten?

 

Lovverket sier vel at tjuvgods kan bli fratatt kjøper for kjøpers tap, da kjøper burde ha satt seg inn i hva som ble kjøpt, og at kjøper "burde ha forstått" at noe var galt når prisen var så lav.

 

"Ingen andre" selger denne varen på denne måten i Norge !? ??

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg kan trygt anbefale livekort.no har handla der mye og det funger ypperlig vær gang.

 

de kjøper kodene på samme måte som pc produsentene.

 

Er jo veldig rart at de får kjøpt en lisenstype som Microsoft ikke selger da, til noen. Eneste lisenser de har med to aktiveringer er DreamSpark lisenser, og de kan ikke selges (eller kjøpes).

Hadde de solgt 1 device OEM lisenser så hadde jeg trodd på at de fikk tak i dem fra Microsoft.

Men Microsoft har ikke laget en egen OEM lisens type kun for lille Livekort.no - det er bare å søke opp og ned på nett, så finner du ut at ingen i hele verden tilbyr lignende lisens.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...