Gå til innhold

Sharp viste frem VR-skjermer med dobbelt så høy pikseltetthet som Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er hensikten å få samme antall piksler på et mindre synsfelt? Eller skal dette motvirkes av tyngre optikk?

 

Eliminerer trolig nettingeffekten

Hva får dere til å tro det? At pikslene krymper betyr ikke at de sorte linjene mellom pikslene krymper. Mulig de gjør det, men jeg ser ingen konkrete påstander om det.

Lenke til kommentar

Det beste hadde vel vært 4K oppløsning for VR. Teknologien til å lage noe sånt finnes allerede idag, men når folk blir kvalme så snart FPS'en går lavere enn 90 i VR, da er det nok beste å vente til grafikk-kortene blir kraftigere. Ellers hadde det bare blitt de med tri-SLI og quad-SLI som hadde vært i stand til å bruke noe sånt, og da selger det for dårlig til at det er verdt å produsere.

Endret av Captain Kuijt
Lenke til kommentar

Spillutviklere må bare tilpasse 4k grafikk til VR.

Kan fint spille Half-Life 2 i 4k med 90 FPS, med GTX 1070

 

Et spill fra 2004 kjører fint på 4k og 90 FPS med et high end grafikk kort fra 2016. Det vil si at vi skal kunne forvente å kunne spille med 4k og 90 fps på et spill utgitt i 2016 i 2028?

Lenke til kommentar

Det beste hadde vel vært 4K oppløsning for VR.

 

Uh, skjermen i denne artikkelen ER 4K. Nærmere bestemt 3840x2160. Gode gamle Sony Xperia Z5 Premium hadde også 4K-skjerm, men det var vel altså tydeligvis ikke bra nok.

 

Vi trenger minst 8K, om ikke 16K før nettingeffekten forsvinner. Med så høye oppløsningner må man også garantert oppskalere, så det løser i hvert fall delvis problematikken rundt hvor kraftig maskinvare som trengs for å drive skjermen(e).

Lenke til kommentar

 

Det beste hadde vel vært 4K oppløsning for VR.

Uh, skjermen i denne artikkelen ER 4K. Nærmere bestemt 3840x2160. Gode gamle Sony Xperia Z5 Premium hadde også 4K-skjerm, men det var vel altså tydeligvis ikke bra nok.

 

Vi trenger minst 8K, om ikke 16K før nettingeffekten forsvinner. Med så høye oppløsningner må man også garantert oppskalere, så det løser i hvert fall delvis problematikken rundt hvor kraftig maskinvare som trengs for å drive skjermen(e).

 

Jeg mente 4K for hvert øye, ikke til sammen. 

Endret av Captain Kuijt
Lenke til kommentar

 

 

Det beste hadde vel vært 4K oppløsning for VR.

Uh, skjermen i denne artikkelen ER 4K. Nærmere bestemt 3840x2160. Gode gamle Sony Xperia Z5 Premium hadde også 4K-skjerm, men det var vel altså tydeligvis ikke bra nok.

 

Vi trenger minst 8K, om ikke 16K før nettingeffekten forsvinner. Med så høye oppløsningner må man også garantert oppskalere, så det løser i hvert fall delvis problematikken rundt hvor kraftig maskinvare som trengs for å drive skjermen(e).

 

Jeg mente 4K for hvert øye, ikke til sammen. 

Det meste av 3d materiale er jo 2x960x1080 så mye vil jo ikke pixelmatche på 3840x2160 isteden for 1920x2160.

 

Men skjoenner gott poengen din. Er nok litt igen foer 2x1920x2160 blir kjoert stabilt i 90/120fps selv på highend maskiner så gjoer ikke så mye hvis dem venter ett år eller 2 med hoyere opploesning.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fint å se at det skjer ting i VR-markedet. VR er en veldig typisk radikal innovasjon. En innovasjon som skaper nye måter å gjøre ting på (i dette tilfellet måten vi spiller spill på), men fører ofte med seg at man går betraktelig ned i kvalitet på andre områder. I dette tilfellet trekkes grafikk og oppløsning kraftig ned. Dermed blir det noen år med dårlig oppløsning før ting blir så bra som de bør være. Blir uansett utrolig kult å se hvor bra VR blir i fremtiden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...