Gå til innhold

TEST: HP Pavilion 13 x360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig den store forskjellen på en maskin til 3000 kontra en til 7000? Ingen av dem egner seg noe særlig til spill eller videoredigering mens de begge kan brukes til multimedia og lese nyheter/epost.

 

Tjaa en lavere priset maskin ville som regel kjørt lavere oppløsning som: 1368x768 istedenfor 1920x1080. Prosessoren er kanskje litt bedre i dette tilfellet med en U-prosessor. En dyrere laptop vil kanskje ha SSD fremfor en harddisk.

 

Ellers er det kanskje byggekvaliteten som har noe å si.

Lenke til kommentar

 

Hva er egentlig den store forskjellen på en maskin til 3000 kontra en til 7000? Ingen av dem egner seg noe særlig til spill eller videoredigering mens de begge kan brukes til multimedia og lese nyheter/epost.

 

Tjaa en lavere priset maskin ville som regel kjørt lavere oppløsning som: 1368x768 istedenfor 1920x1080. Prosessoren er kanskje litt bedre i dette tilfellet med en U-prosessor. En dyrere laptop vil kanskje ha SSD fremfor en harddisk.

 

Ellers er det kanskje byggekvaliteten som har noe å si.

Er nesten latterlig at det fortsatt selges slike skjermer. Får jo kjoept mobiler med 1920x1080 skjerm for rundt tusen kroner, da burde det vel ikke vaere noe problem å få satt in en 1920x1080 skjerm i en 13-15" laptop for 4000kr.

 

Fikk meg ellers en U processor da jeg skaffet en laptop til dama for 4000kr for 2 år siden. En 128gb SSD drive er jo billigere en snurredisk.

 

Mulig det er på tide å lage et nytt laptop merke?

Lenke til kommentar

En bærbar med i5, 8GB RAM og 128GB SSD er vel en standard konfigurasjon og ikke "overraskende kraftig".

 

Synes også det er svakt av produsentene at størrelsene på SSD-ene i bærbare ikke har økt i takt med prisreduksjonen. Mange har fortsatt 128GB SSD og cirka 90GB tilgjengelig ved oppstart av ny maskin.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Visst man legger på en ekstra 1000 lapp(+ 1200 for OP) for en av multicoms ultrabooks får man en god del mer for pengene.

http://www.multicom.no/multicom-talisa-u953-156-full-hd/cat-p/c100559/p10634112

 

Inkuledert 256GB SSD, GeForce 940M

(Bedre design etter min mening)

 

Du linker til en maskin som koster 8000,- UTEN operativsystem, den har heller ikke touchskjerm. Hvordan er dette sammenlignbart?

Lenke til kommentar

En bærbar med i5, 8GB RAM og 128GB SSD er vel en standard konfigurasjon og ikke "overraskende kraftig".

 

Synes også det er svakt av produsentene at størrelsene på SSD-ene i bærbare ikke har økt i takt med prisreduksjonen. Mange har fortsatt 128GB SSD og cirka 90GB tilgjengelig ved oppstart av ny maskin.

 

Dette er en sjette generasjon i5 med HD520 graphics, i tillegg bruker den DDR4 ram. Den håndterer eksempelvis spill betydelig bedre enn tidligere generasjoner.

Lenke til kommentar

 

Visst man legger på en ekstra 1000 lapp(+ 1200 for OP) for en av multicoms ultrabooks får man en god del mer for pengene.

http://www.multicom.no/multicom-talisa-u953-156-full-hd/cat-p/c100559/p10634112

 

Inkuledert 256GB SSD, GeForce 940M

(Bedre design etter min mening)

Du linker til en maskin som koster 8000,- UTEN operativsystem, den har heller ikke touchskjerm. Hvordan er dette sammenlignbart?

 

Eneste jeg ville med den linken var å gi folk et alternativ visst den ikke var nok :)

Lenke til kommentar

 

 

Visst man legger på en ekstra 1000 lapp(+ 1200 for OP) for en av multicoms ultrabooks får man en god del mer for pengene.

http://www.multicom.no/multicom-talisa-u953-156-full-hd/cat-p/c100559/p10634112

 

Inkuledert 256GB SSD, GeForce 940M

(Bedre design etter min mening)

Du linker til en maskin som koster 8000,- UTEN operativsystem, den har heller ikke touchskjerm. Hvordan er dette sammenlignbart?

 

Eneste jeg ville med den linken var å gi folk et alternativ visst den ikke var nok :)

Det er nå så, men det er ikke et alternativ. Det er dessuten en 15,6 tommer som er alt for stort for en bærbar :)

15,6 tommere burde måles opp mot stasjonære pc'er ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...