Gå til innhold

Slik får du 4G Tale på iPhone og Galaxy S7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går dette utover batteritiden?

 

 

Jeg har ikke merket økt batteribruk på min iPhone 6S Plus etter 4G-tale ble aktivert, faktisk så føltes det som om det kan være en forbedring da jeg som oftest er i område med bra 4G-dekning og mobilen slipper å endre nettverk hver samtale. Det mest negative er at jeg ikke lengre kan endre nettverksmodus til 2G i menyene nå som 4G-tale er på plass, kun 3G eller 4G. 

 

Min søster påstår at batteritiden på Samsung Galaxy S6´en hennes ble merkbart dårligere etter 4G-tale ble aktivert med hovedsakelig lavere standby-tid, men jeg tror ikke hun har empiriske data til å bekrefte eller avkrefte om det virkelig skyldtes 4G-tale eller ei. Når Samsung Galaxy S7 Edge´en min får 4G-tale så skal jeg heller følge med på batteribruken om jeg ser noen endring.

Lenke til kommentar

Min S6 er koblet til både GSM og LTE.

Men merkelig nok er den koblet til en GSM med veldig lav signalstyrke, kanskje fordi da kan mottakeren ikke bli overdøvd over sterkt signal?? Ugg.. Jeg har en mye sterkere GSM sender der 4G står.

 

Som dere ser er det 4G+, jeg ville ha ønsket muligheten til og ikke bruke advanced carrier aggregation.

 

Jeg har slitt med at jeg må gå i flymodus i ny og ned, fordi ingen greier og ringe meg, og av og til greier jeg ikke og ringe ut heller. Dritt... Fram med 3210.

 

Jeg må teste på en annen lokasjon.

post-123709-0-80238400-1464388848_thumb.png

Lenke til kommentar

 

Går dette utover batteritiden?

 

 

Jeg har ikke merket økt batteribruk på min iPhone 6S Plus etter 4G-tale ble aktivert, faktisk så føltes det som om det kan være en forbedring da jeg som oftest er i område med bra 4G-dekning og mobilen slipper å endre nettverk hver samtale. Det mest negative er at jeg ikke lengre kan endre nettverksmodus til 2G i menyene nå som 4G-tale er på plass, kun 3G eller 4G. 

 

Min søster påstår at batteritiden på Samsung Galaxy S6´en hennes ble merkbart dårligere etter 4G-tale ble aktivert med hovedsakelig lavere standby-tid, men jeg tror ikke hun har empiriske data til å bekrefte eller avkrefte om det virkelig skyldtes 4G-tale eller ei. Når Samsung Galaxy S7 Edge´en min får 4G-tale så skal jeg heller følge med på batteribruken om jeg ser noen endring.

Jeg byttet ut min S6 Edge rett rundt da 4G tale kom til den, men har hatt til S7 Edge en stund nå. Har ikke opplevd, eller merket at batteritiden er forkortet.

Men når det gjelder S6, så vet jeg ikke om det går å skylde ene og alene på noe 4G tale... tross alt var batteriet altfor dårlig! Grunn nok alene til at jeg oppgraderte til S7 Edge så snart jeg hadde muligheten

Lenke til kommentar

På Samsung vises tydeligvis et VoLTE-symbol for å vise at/når tjenesten er tilgjengelig. Hva med iPhone? Jeg har aktivert dette på min iPhone SE, men noe tilsvarende symbol vises ikke.

Vises ingen tegn på om det er på eller ei utenom inne i Instillinger på min iPhone 6S Plus. Vet at det er aktivt ved at 4G-tegnet er på under samtalen, eneste måten å se det på virker det som.

Lenke til kommentar

 

På Samsung vises tydeligvis et VoLTE-symbol for å vise at/når tjenesten er tilgjengelig. Hva med iPhone? Jeg har aktivert dette på min iPhone SE, men noe tilsvarende symbol vises ikke.

Vises ingen tegn på om det er på eller ei utenom inne i Instillinger på min iPhone 6S Plus. Vet at det er aktivt ved at 4G-tegnet er på under samtalen, eneste måten å se det på virker det som.

 

 

 

Både jeg og sønnen vår har iPhone SE, og har satt den opp for VoLTE. Nå kommer tonen for anrop mye raskere enn før. Det skal vel skje når telefonen kan holde seg på 4G, og ikke trenger å skifte nett for samtale.

Lenke til kommentar

 

 

Både jeg og sønnen vår har iPhone SE, og har satt den opp for VoLTE. Nå kommer tonen for anrop mye raskere enn før. Det skal vel skje når telefonen kan holde seg på 4G, og ikke trenger å skifte nett for samtale.

 

 

 

Det ringer mye raskere ved utgående samtaler med 4G-tale aktivert ja. 

Lenke til kommentar

Har hatt VoLTE på min S7 Edge i langt over en måned.

 

Hvis du har brukt en annen mobiltelefon som har hatt støtte for 4G-tale, for eksempel en Galaxy S6 eller Sony Xperia Z5, vil Telenor kunne ha provisjonert abonnementet ditt med VoLTE. Det var i hvert fall forklaringen vi fikk fra Telenor da vi spurte om hvorfor enkelte i redaksjonen allerede hadde fått VoLTE på sin S7 - før Telenor offisielt har gått ut med oppdateringen. Selve telefonen (S7) har hatt støtten en stund, men for at det skal funke må abonnementet også ha det. Har SIM-kortet ditt vært innom f.eks. en Galaxy S6 vil du ha fått støtte for dette i abonnementet ditt.

Lenke til kommentar

jeg har iphone 6 og aktivert dette på både min og fruens iphone men det tar fremdeles rundt 6-7 sek. fra jeg trykker på ring til det faktisk ringer hos henne.

 

jeg bruker telenor nett men hun bruker netcom sitt. kan det ha noe og si?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...