Gå til innhold

Aprilfest 2016 - Linepusle - Hurra meg rundt


Anbefalte innlegg

Ett år siden siste fest for min del, og jeg trenger et vårlig spark for å komme meg ut med kamera.

 

Aprilfest 2016 - Linepusle - Hurra meg rundt
Bruker: Linepusle
Utfordring: Se rundt meg, gjerne med skjevt blikk, opp ned, og helst humor - i vårlige Trondheim
Deltakernivå: Pingle
Utstyr: Panasonic LUMIX GM1, 12-32 mm (og kanskje Nikon D40 med ulike objektiver.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det bare å hive seg rundt!  :confused: Jeg var på fototreff i Trondheim i dag og det ble en kort ute-affære grunnet gråvær og regn, men det ble noen motiver.

 

Tittel: Crazy party girl...

(for de som ikke kjenner damen: Det er ordfører Rita Ottervik (Ap), og hun er ikke little i hvertfall...)

 

post-259403-0-10520400-1459608871_thumb.jpg

 

EXIF: 1/40 s f/9, 27 mm, ISO 200

Endret av Linepusle
Lenke til kommentar

Den så jeg ikke, Linda - fin var den.

Takk. Svartlamon er så rik på inntrykk at vi aldri ser akkurat det samme, nei!

 

Morsomt bilde

Takk!

 

Morsomt bilde, ja :) Ikke little, men kanskje litt crazy på den gode måten?

Tja, hvem vet? Kanskje hun er crazy? Det hadde blirr litt morsommere i rådhuset da, tenker jeg. Men hun har et veldig godt og stort smil!

 

Ser ut som en frodig dame som tåler litt tøff presentasjon.

Jeg tror hun er både frodig og tøff, ja, men man vet jo aldri hva som sårer, og profilerte politikere må sikkert tåle ganske mye. Sikkert tøft til tider.

Lenke til kommentar

3. april.

 

Fototreff i går, og dette bildet viser en skulptur fra Nidarosdomen som står utenfor Nidarosdomens restaureringsarbeider (NDR). Den har nok stått som en gargoyle over et nedløp. Det er vel tenkt at den skal erstattes - eller kanskje den er det alt? Men i ny form?

 

post-259403-0-94862400-1459800033_thumb.jpg

 

EXIF: f/5, 1/160 s., ISO 200, 14 mm

Lenke til kommentar

Ja, denne er fantasifull - du fant noe i går også da. Tar meg en fridag jeg, pingler jo.

Den står der og innbyr til fotografering, ja.  :wee:

 

 

Ja, denne er fantasifull - du fant noe i går også da. Tar meg en fridag jeg, pingler jo.

 

Lettvint bilde, og det blir nok definitivt pingle, selv om jeg starter friskt!

 

 

 

Fin steinfigur/gargoile. Steinhuggeren må ha hatt litt humoristisk sans.

Ja, både historiens og dagens steinhuggere. En av de siste som kom opp i dette årtusenet skal visst ha trekk fra Bob Dylan og en annen Frankenstein!

 

Skulpturen var nesten litt grotesk, morsomt fanget.

Takk. Innbyr til fotografering, synes jeg. :wee:

 

Morsomt av ordføreren, og spesiell den skulpturen (så nesten ut som en trukket visdomstann)....   :)

Takk. Jeg liker litt humoristisk vinkling på ting.

 

jeg fikk heller ikke med meg denne plakaten fra fototreffet. artig var den.

flott detalje av skulpturen. en veldig merkelig positur?

Den står på hjørnet ved Nidarosdomens restaureringsarbeider. Den kan faktisk være vanskelig å ta bilde av, fordi det er fort gjort få den litt for grotesk, synes jeg da. :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...