Gå til innhold

Om du bruker Snapchat får du nå et lass nye funksjoner å leke deg med


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, snapchat er nå Skype eller Facetime?

 

Føler at det blir litt feature creep her...

 

Har du Facebook-appen? Den er ikke så treg i bruk, men jeg merker at telefonen min blir mye tregere når jeg har lastet den ned, kontra når den ikke er på telefonen min. Det er ikke det samme med Snapchat, den appen er bare litt treg av og til, men den har ikke slowet down telefonen min så vanvittig som Facebook-appen. FB Messenger har jeg også, men den er ikke på langt nær like ille (har selvfølgelig slått av de ***** snakkeboblene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min LG P880 takler ikke Snapchat lenger. Altfor tung app. At appen kan være så treg på en fire-kjerners cpu på 1,5 GHz er ganske utrolig.

Trenger ikke å være CPU. Det er andre ting som påvirker ytelse og. Har du f.eks prøvd å starte opp en PC etter en stund med HDD? Veldig treg i flere timer gjerne, så blir den mye bedre. Snapchat kan f.eks være IO intensiv, som gjør at du får bottleneck i internlagring.

 

Dessuten er jo telefonen ikke veldig nye heller. Det at den har 4 kjerner og 1,5 Ghz betyr ikke at den er på nivå med en 4 kjerne 1,5 Ghz CPU i dag. 

 

 

Så, snapchat er nå Skype eller Facetime?

 

Føler at det blir litt feature creep her...

Har du Facebook-appen? Den er ikke så treg i bruk, men jeg merker at telefonen min blir mye tregere når jeg har lastet den ned, kontra når den ikke er på telefonen min. Det er ikke det samme med Snapchat, den appen er bare litt treg av og til, men den har ikke slowet down telefonen min så vanvittig som Facebook-appen. FB Messenger har jeg også, men den er ikke på langt nær like ille (har selvfølgelig slått av de ***** snakkeboblene).

 

Facebook appen er jo basically bare en port av nettleserversjonen. Laget for bruk på PC, og så er den altså til mobil. Den har så mye med seg, fra bakgrunnsprossesser til UI som er så forferdelig. Skjønner ikke at de slipper unna med noe slik søppel mtp. på størrelsen deres. Facebook må brukes i browser på mobil.

 

Messenger er kodet og lagd fra bunnen av, og det er laget for mobiler. Messenger er det FB appen burde vært, men FB er åpenbart ikke interessert i å bruke penger på noe slik. De beholder bare den dårlige porten sin. Snapchat er jo og laget for mobil, så den vil ikke påvirke telefonytelse om de ikke bruker den nevnerdig. FB appen derimot tror sånn halvveis at den kjører på en PC. Der er ikke bakgrunnsprosseser ol så stort problem. Gjett hva FB app, du er på en mobil, ikke PC...

Lenke til kommentar

 

Min LG P880 takler ikke Snapchat lenger. Altfor tung app. At appen kan være så treg på en fire-kjerners cpu på 1,5 GHz er ganske utrolig.

Trenger ikke å være CPU. Det er andre ting som påvirker ytelse og. Har du f.eks prøvd å starte opp en PC etter en stund med HDD? Veldig treg i flere timer gjerne, så blir den mye bedre. Snapchat kan f.eks være IO intensiv, som gjør at du får bottleneck i internlagring.

 

Dessuten er jo telefonen ikke veldig nye heller. Det at den har 4 kjerner og 1,5 Ghz betyr ikke at den er på nivå med en 4 kjerne 1,5 Ghz CPU i dag. 

 

Spill går fint. Instagram går fint, til og med redigering av Full-HD-video. Snapchat gikk fint frem til ca ett år siden eller der omkring. Snapchat er ikke så voldsomme greier, så at det får telefonen til å knele er dårlig. Lurer på hva som egentlig skjer i bakgrunnen. Det tar flere minutter å åpne appen.

Lenke til kommentar

Spill går fint. Instagram går fint, til og med redigering av Full-HD-video. Snapchat gikk fint frem til ca ett år siden eller der omkring. Snapchat er ikke så voldsomme greier, så at det får telefonen til å knele er dårlig. Lurer på hva som egentlig skjer i bakgrunnen. Det tar flere minutter å åpne appen.

 

Kan nok ikke svare deg på det, men hvis det er slik at den er IO intensiv, slik som jeg skrev i starten kan det forklares med det, men det er langt ifra sikkert.

 

Det betyr altså at Snapchat leser og skriver mye til internminner, muligens mange små operasjoner. Internminne har og blitt bedre over årene, så det er mulig at en app som Snapchat baserer seg altfor mye på internminne. Når det ikke er like raskt så ender det opp med å skape problemer med alt tar mye tid. Den må hele tiden vente på å lese inn og skrive data. (Dårlig koding i så fall, den har ingen grunn til å måtte gjøre slikt når andre apper funker).

 

Men det kan og være noe så enkelt som at Appen har et spesifikt problem med telefonen din på en eller annen måte, som oftest er nesten umulig å forklare... SW er ikke alltid så lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...