Gå til innhold

Har du fått med deg at forumet snart skal oppgraderes?
Se vår siste utviklingsdagbok her: Utviklingsdagbok #3 - Mer om aktivitetsstrøm og kalenderarrangement

Foto

BLOGG: Ut på leiting etter fars skjelett

7 svar i denne tråden

#1 bjartewh

bjartewh

Skribent, Gamer.no

• Medlemmer
  • 183 innlegg
  •   20. september 2012

Skrevet 14. februar 2016 - 12:42

ss_49b62919e157bd10fcaeb87080b7e30f6a946

Den ferske kapteinen Bjartholomeus set sjøbein på Sunless Sea sin Unterzee.

BLOGG: Ut på leiting etter fars skjelett
  • 0

#2 timmoody

timmoody

Bruker

• Medlemmer
  • 114 innlegg
  •   17. februar 2009

Skrevet 14. februar 2016 - 22:24

Har ikkje kome så langt i spelet sjølv, så dette bli interessant å følge med på.
  • 2

#3 medlem-105082

medlem-105082

Bruker

• Medlemmer
  • 9 373 innlegg
  •   28. juli 2006

Skrevet 15. februar 2016 - 17:51

Gleder meg til neste. :-)
  • 1

#4 Onkel Kompost

Onkel Kompost

Bruker

• Medlemmer
  • 3 650 innlegg
  •   5. juli 2003

Skrevet 15. februar 2016 - 22:39

Virker interessant. Det var faktisk såpass interessant at jeg valgte å kjøpe spillet. Har vurdert det en stund, men tenkte at jeg bare slår til og så tar vi det derfra.
  • 1

#5 AltF4

AltF4

Bruker

• Medlemmer
  • 5 124 innlegg
  •   14. februar 2008

Skrevet 20. februar 2016 - 13:54

Jeg elsker Sunless Sea, men det hater meg. Antar det er meninga.

Problemet jeg har med spillet er at det er så vanskelig å "få en fot innafor", jeg kommer meg ikke langt nok inn i materien til at jeg sitter igjen med noe når jeg dør. Jeg gjør de åpenbare tingene. Kjøper mat, besøker søstrene litt nord-øst for London. Returnerer hjem. Reiser nordover og leverer de levende i kistene. Setter fart hjemover. Etter det, er det slutt. Gang på gang. Dør av ett eller annet før jeg finner noe som lønner seg å gjøre, og kapteinen som kommer etter får ingen fortrinn å arve og slik står jeg fast.
  • 0

HellBrendy på Twitch.tv
Steam - Spotify - Last.fm

Playstation 4: HellBrendy

Artificial Intelligence usually beats natural stupidity

#6 Onkel Kompost

Onkel Kompost

Bruker

• Medlemmer
  • 3 650 innlegg
  •   5. juli 2003

Skrevet 20. februar 2016 - 17:02

Har bare spilt litt på det, men jeg ser ut til å gå tom for drivstoff og mat før jeg får gjort noen større greier...

• 0

#7 bjartewh

bjartewh

Skribent, Gamer.no

• Medlemmer
  • 183 innlegg
  •   20. september 2012

Skrevet 21. februar 2016 - 14:15

Jeg elsker Sunless Sea, men det hater meg. Antar det er meninga.

Problemet jeg har med spillet er at det er så vanskelig å "få en fot innafor", jeg kommer meg ikke langt nok inn i materien til at jeg sitter igjen med noe når jeg dør. Jeg gjør de åpenbare tingene. Kjøper mat, besøker søstrene litt nord-øst for London. Returnerer hjem. Reiser nordover og leverer de levende i kistene. Setter fart hjemover. Etter det, er det slutt. Gang på gang. Dør av ett eller annet før jeg finner noe som lønner seg å gjøre, og kapteinen som kommer etter får ingen fortrinn å arve og slik står jeg fast.

Forstår problemet, og det kan vera litt vanskeleg å komma i gang. Det er lurt å prøva å pressa inn så mange hamnebesøk (og -rapportar) som mogeleg på ein og same tur. Så snart du oppdagar The Salt Lions (som i alle mine spel har vore ein 2-3 drivstoffeiningar aust for London), er det gode pengar å tena på å frakta stein derifrå til London. Du må betala 200 echoes for steinen, og lasta tar opp 20 plassar, men du får 500 echoes for det i London. Det er ein grei måte å få bygd seg opp nok pengar til å kjøpa seg hus og skaffa seg nok mat og drivstoff til litt lengre turar. Det gjeld å ta akkurat passe store sjansar. Viss du startar ein tur med rundt ti drivstoffeiningar og ti matrasjonar, kjem du eit godt stykke. Ofte vil du på ulike vis få tak i meir drivstoff og/eller mat undervegs, slik at du kan forlenga turen.

• 0

#8 bjartewh

bjartewh

Skribent, Gamer.no

• Medlemmer
  • 183 innlegg
  •   20. september 2012

Skrevet 21. februar 2016 - 14:17

Har bare spilt litt på det, men jeg ser ut til å gå tom for drivstoff og mat før jeg får gjort noen større greier...

Prioriter å bruka pengar på nettopp mat og drivstoff i starten, hent inn hamnerapportar frå alle hamnar du er innom, utforsk kartet sakte, men sikkert, så skal du sjå du vil komma litt lenger etter kvart.

• 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere