Gå til innhold

BLOGG: Ut på leiting etter fars skjelett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg elsker Sunless Sea, men det hater meg. Antar det er meninga.

 

Problemet jeg har med spillet er at det er så vanskelig å "få en fot innafor", jeg kommer meg ikke langt nok inn i materien til at jeg sitter igjen med noe når jeg dør. Jeg gjør de åpenbare tingene. Kjøper mat, besøker søstrene litt nord-øst for London. Returnerer hjem. Reiser nordover og leverer de levende i kistene. Setter fart hjemover. Etter det, er det slutt. Gang på gang. Dør av ett eller annet før jeg finner noe som lønner seg å gjøre, og kapteinen som kommer etter får ingen fortrinn å arve og slik står jeg fast.

Lenke til kommentar

Jeg elsker Sunless Sea, men det hater meg. Antar det er meninga.

 

Problemet jeg har med spillet er at det er så vanskelig å "få en fot innafor", jeg kommer meg ikke langt nok inn i materien til at jeg sitter igjen med noe når jeg dør. Jeg gjør de åpenbare tingene. Kjøper mat, besøker søstrene litt nord-øst for London. Returnerer hjem. Reiser nordover og leverer de levende i kistene. Setter fart hjemover. Etter det, er det slutt. Gang på gang. Dør av ett eller annet før jeg finner noe som lønner seg å gjøre, og kapteinen som kommer etter får ingen fortrinn å arve og slik står jeg fast.

 

Forstår problemet, og det kan vera litt vanskeleg å komma i gang. Det er lurt å prøva å pressa inn så mange hamnebesøk (og -rapportar) som mogeleg på ein og same tur. Så snart du oppdagar The Salt Lions (som i alle mine spel har vore ein 2-3 drivstoffeiningar aust for London), er det gode pengar å tena på å frakta stein derifrå til London. Du må betala 200 echoes for steinen, og lasta tar opp 20 plassar, men du får 500 echoes for det i London. Det er ein grei måte å få bygd seg opp nok pengar til å kjøpa seg hus og skaffa seg nok mat og drivstoff til litt lengre turar. Det gjeld å ta akkurat passe store sjansar. Viss du startar ein tur med rundt ti drivstoffeiningar og ti matrasjonar, kjem du eit godt stykke. Ofte vil du på ulike vis få tak i meir drivstoff og/eller mat undervegs, slik at du kan forlenga turen.

Lenke til kommentar

Har bare spilt litt på det, men jeg ser ut til å gå tom for drivstoff og mat før jeg får gjort noen større greier...

Prioriter å bruka pengar på nettopp mat og drivstoff i starten, hent inn hamnerapportar frå alle hamnar du er innom, utforsk kartet sakte, men sikkert, så skal du sjå du vil komma litt lenger etter kvart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...