Gå til innhold

Nå får Spotify og Apple Music trolig konkurranse fra en annen gigant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Amazon blir bare konkurent til Spotify og Apple Music? Eller er det bare disse som automatisk skal nevnes?

 

Kan vel da nevne at Groove har 10 millioner flere låter i sitt bibliotek enn begge disse to, samtidig som du kan laste opp så mye MP3 du har plass til på onedrive og streame disse rett i groove sømløst med resten av låtene.

 

Samtidig har MS oppgradert tjenesten ganske mye i det siste.

 

Synes tjenesten forjener vell så mye omtale som apple music...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Amazon blir bare konkurent til Spotify og Apple Music? Eller er det bare disse som automatisk skal nevnes?

 

Kan vel da nevne at Groove har 10 millioner flere låter i sitt bibliotek enn begge disse to, samtidig som du kan laste opp så mye MP3 du har plass til på onedrive og streame disse rett i groove sømløst med resten av låtene.

 

Samtidig har MS oppgradert tjenesten ganske mye i det siste.

 

Synes tjenesten forjener vell så mye omtale som apple music...

 

Takk, søkte meg litt rundt pga kommentaren din. Kunne være interessant å prøve Groove, men snublet også over denne reddit-tråden ang. bitrate: https://redd.it/3e8pqj (påstås at Groove er WMA encoded @ 192 kbps vs Spotify's Ogg Vorbis @320 kbps). Om dette stemmer, ville det nok trekke litt ned, i alle fall så lenge jeg stort sett finner alt jeg skulle finne på å lete etter på Spotify.
Lenke til kommentar

 

Så Amazon blir bare konkurent til Spotify og Apple Music? Eller er det bare disse som automatisk skal nevnes?

 

Kan vel da nevne at Groove har 10 millioner flere låter i sitt bibliotek enn begge disse to, samtidig som du kan laste opp så mye MP3 du har plass til på onedrive og streame disse rett i groove sømløst med resten av låtene.

 

Samtidig har MS oppgradert tjenesten ganske mye i det siste.

 

Synes tjenesten forjener vell så mye omtale som apple music...

Takk, søkte meg litt rundt pga kommentaren din. Kunne være interessant å prøve Groove, men snublet også over denne reddit-tråden ang. bitrate: https://redd.it/3e8pqj (påstås at Groove er WMA encoded @ 192 kbps vs Spotify's Ogg Vorbis @320 kbps). Om dette stemmer, ville det nok trekke litt ned, i alle fall så lenge jeg stort sett finner alt jeg skulle finne på å lete etter på Spotify.

 

For de aller fleste som streamer lyd over mobil vil ikke denne forskjellen være hørbar uansett.

http://www.noiseaddicts.com/sound-challenge/?selection=2&submit=Send

 

Like så har man til tross for et større utvalg musikk i Groove et noe mindre utvalg om man hører mye på mer særnorsk musikk, sammenlignet med Spotify. Men det skal sies at det har skjedd en god del der det siste året. Personlig hører jeg ikke så mye på denne typen musikk, men det er verdt å vite.

 

Det skal også sies at de driver å ruller ut oppgraderinger til Groove nå, og det er litt forskjell på klienten fra plattform til plattform har jeg lagt merke til. Jeg bruker den på W10m og W10.

 

Om du ikke gidder høre på dine egne spillelister har også MS laget noe de kaller Radio. Om du legger inn en artist der genererer de spillelister basert på artisten du har lagt inn, og du får mange sanger fra forskjellige artister og tildels overlappende sjangere. Synes det er en grei funksjon når jeg skal sette på musikk når vi har gjester eller det er fest etc.

 

Og som jeg skrev, kjempe-kjekt å kunne legge mp3 i musikk mappa på OneDrive og automatisk få denne opp i Groove. Jeg legger eksempelvis lydbøkene mine der.

 

Jeg sier ikke at Groove nødvendigvis er best, det skal jeg ikke uttale meg om da jeg eksempelvis ikke har brukt Apple Music. Men jeg har brukt spotify, og bruker altså Groove nå.

Lenke til kommentar

Er egentlig overrasket over at Google Play Music sjelden eller aldri nevnes i disse sammenhenger. Jeg byttet ut Spotify til fordel for manglende støtte for Chromecast (og den elendige håndteringen av køer på Spotify). Spotify har nå fått støtte for Chromecast, men ikke på f.eks Nvidia Shield (eneste kona ikke får castet til den).

 

Er strålende fornøyd med Google sitt alternativ, men det virker som om den er glemt i media.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...