Gå til innhold

Visste du at Norge var første land utenfor USA som ble koblet på «nettet»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Så...Vi var det første landet... og likevel har vi så dårlig infrastruktur... *sukk*

For det har såååå mye å gjøre med tilstanden på infrastrukturen vår at vi ble koblet opp først.... *sukk*

 

 

*dobbelt sukk* Siden landet var først, så forestiller jeg meg at det hadde vært mulig at infrastrukturen relatert til internett, ville vært såpass tidlig utdatert at vi nå *gjesp* kunne alle mann og kvinner sittet på silkelinjer med mars som neste destinasjon *huff*

  • Liker 3
Lenke til kommentar

*trippel sukk* mars er ikke en destinasjon *gjesp* det er en kalendermåned *huff*

 

Utbygging av infrastruktur i Norge er en komplisert affære med mange faktorer som spiller inn. Vi har det faktisk ikke så ille her oppe i nord at vi bør klage på at det er småtreigt nett noen steder. Slutt å klag eller gjør noe med det selv :tease:

Lenke til kommentar

*trippel sukk* mars er ikke en destinasjon *gjesp* det er en kalendermåned *huff*

 

Utbygging av infrastruktur i Norge er en komplisert affære med mange faktorer som spiller inn. Vi har det faktisk ikke så ille her oppe i nord at vi bør klage på at det er småtreigt nett noen steder. Slutt å klag eller gjør noe med det selv :tease:

 

*ser etter klaging*

 

Deal, du står for finanseringen og jeg tar meg av egeninnsatsen  :w00t:

Lenke til kommentar

 

*trippel sukk* mars er ikke en destinasjon *gjesp* det er en kalendermåned *huff*

 

Utbygging av infrastruktur i Norge er en komplisert affære med mange faktorer som spiller inn. Vi har det faktisk ikke så ille her oppe i nord at vi bør klage på at det er småtreigt nett noen steder. Slutt å klag eller gjør noe med det selv :tease:

 

*ser etter klaging*

 

Deal, du står for finanseringen og jeg tar meg av egeninnsatsen  :w00t:

 

:hmm: Det virker som en god idè. Kjør på. Snart 1000/1000 linje til alle folkens :thumbup: Forventet levering da, skal vi si en måned?

Lenke til kommentar

 

 

*trippel sukk* mars er ikke en destinasjon *gjesp* det er en kalendermåned *huff*

 

Utbygging av infrastruktur i Norge er en komplisert affære med mange faktorer som spiller inn. Vi har det faktisk ikke så ille her oppe i nord at vi bør klage på at det er småtreigt nett noen steder. Slutt å klag eller gjør noe med det selv :tease:

 

*ser etter klaging*

 

Deal, du står for finanseringen og jeg tar meg av egeninnsatsen  :w00t:

 

:hmm: Det virker som en god idè. Kjør på. Snart 1000/1000 linje til alle folkens :thumbup: Forventet levering da, skal vi si en måned?

 

 

 

 

 

:hmm: Det virker som en god idè. Kjør på. Snart 1000/1000 linje til alle folkens :thumbup: Forventet levering da, skal vi si en måned?

 

 

*Sukk* *Stønn* Det er alt for dårlig! Dere har maks en uke på levering! *Litt ekstra sukking.*

 

 

Desverre har BAKK (Bevæpnede Agressive Kjærester og Koner) begynt med sabotasje i form av MILF angrep og ONS terror, dermed blir forventet leveringsdato flyttet, og vil følge telenor-formelen, som vil si.... :hmm: 

Tidspunkt for utsagn om når kalkulasjonen blir fremsatt settes til sånn der rundt cirka ja....  

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta med litt mer i denne artikkelen.  Historien til Norsar er veldig spennende.   At det var en basestasjon i Finnmark er en ting men det ikke mange veit om er at det ble bygget ett enormt seismisk anlegg på østlandet.  Det besto av 22 grupper av 6 brønner spredd utover ett område med en diameter på 110km   Dette var koblet sammen med Kjeller    7 av gruppene er fortsatt i drift og er linket sammen med 155km kabelgrøfter.    Området strekker seg rundt hele mjøsa.    Kan lese litt mer her  

http://www.geocaching.com/geocache/GC3BAYY_n1002-onkel-sams-kaniner-bjoneroa?guid=da017310-a297-4108-bcf4-161fccc72c0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta med litt mer i denne artikkelen.  Historien til Norsar er veldig spennende.   At det var en basestasjon i Finnmark er en ting men det ikke mange veit om er at det ble bygget ett enormt seismisk anlegg på østlandet.  Det besto av 22 grupper av 6 brønner spredd utover ett område med en diameter på 110km   Dette var koblet sammen med Kjeller    7 av gruppene er fortsatt i drift og er linket sammen med 155km kabelgrøfter.    Området strekker seg rundt hele mjøsa.    Kan lese litt mer her  

http://www.geocaching.com/geocache/GC3BAYY_n1002-onkel-sams-kaniner-bjoneroa?guid=da017310-a297-4108-bcf4-161fccc72c0c

 

Takk for tilbakemeldingen, dette er definitivt interessant. Det er for sent å legge noe særlig til denne artikkelen nå, men man kan jo se for seg en fremtidig artikkel som går litt dypere i denne virksomheten.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...