Gå til innhold

Dette mener de norske klubbene om et e-sportforbund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper dette da kan bli en skikkelig ordning på i tiden som kommer, men la meg nå si et par ting som jeg har tenkt på i vinter: Flere ganger har vi lest om nordmenn som spiller i toppen som blir tatt for å jukse. fortsetter spillere å bli tatt for dette gang etter gang, så vil ingen ta denne ligaen seriøst, og sponsorer vil bare fnyse av spørsmål rundt sponsoravtaler. Jeg mener denne ligaen må vokse opp og oppføre seg seriøst og proffesjonelt om de over hodet skal fatte interesse for andre.

Lenke til kommentar

"Jeg så på den siste kampen til norske LGB i ESL forrige uke, og da de ikke gikk videre i turneringa ble chatten spammet ned av så mye dritt fra norske seere at jeg skjemtes, sier Kim-Erik Aanes i GamersLeague. "

 

Ikke for å forsvare dritt snakket til norske stream monsters,

men jeg tror nok at seere hadde kommet med mye dritt om det hadde vært fotball og folk kunne live chattet på samme måte uten konsekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er urealistisk at alle som skal jobbe for NEF kan si fra seg sine andre verv. Dersom NEF skal kunne utvikle norsk esport trenger de flinke folk. Flinke folk som ofte har blitt synlige gjennom disse andre vervene. Disse personene er nok såpass arbeidsomme og ambisiøse at de ikke kun kan dedikere seg til NEF.

 

Akkurat valg av ledelsen og styre finnes det rutiner for fra andre organisasjoner. Dersom styret ikke består av et utsnitt fra de som operer innen esporten i Norge, bør de har en rådgivningsgruppe som gjør det.

 

Vi snakker ikke Stortinget her. Og heller ikke stortinget fungerer feilfritt. Det er flere politikere som har gått over til private eller internasjonale verv etter avsluttet karriere i politikken. Jeg tror det er sunnere at agenda og habilitet er kjent på forhånd. Så må det gis innsyn i referater og vedtak.

Lenke til kommentar

Noe norsk E-sport forbund har jeg ingen tro på!

Selv har jeg vært delaktig i Norges E-sport "samfunn" siden 2002-03, men det er ikke før de siste 3-4 årene jeg ser en stor nedgang når det kommer til dette "samfunnet".

 

Frekkhet, 0 respekt og selvgodhet er det som styrer den norske "e-sport" scenen. Der hormon bomber på 14-16 år valser rundt, og kjeftamanget går som flytoget, og folk cheater i hytt og gevær... har nettopp starta med cs:go igjen, og leser stadig om Norske "profiler" som blir tatt for cheat. Men det er vel sånn det er blitt, når majoriteten av et samfunn er i alderen 14-18 år, alle tror de er best i verden, og ydmykheten er lagt igjen rundt middagsbordet.

 

Skal man klare å få noe som helst "organisering" av e-sporten i Norge, bør noen se tilbake til det som var gamle Catch-gamer.no!

Her hadde man muligheten for god organisering, nyhetsposting, profillaging, team oppsett, match fremvisninger, streaming, osv. Siden Catch gamer var en "frivillig" drevet organisasjon, gjorde dette også at sponsoring og turneringer ikke var noe problem.

Skal man lykkes med å få noe til med e-sporten i Norge, da tenker jeg på å samle lol, dota, cs,, sc osv. tror jeg noe lignende som Catch-gamer hadde vært en innertier. Hvor man linker opp steam-id's for å minske risken for cheats, man har 0 problem med å bringe inn sponsorer, turneringer osv.

 

Det er så mye å si på dette temaet, men er det en ting som er sikkert, så er det at "e-sport" scenen i Norge, hvert fall på CS, er etter min mening... elendig! ja, vi har LGB, men de igjen har en LANG vei igjen å gå, om de ønsker å gå inn i bøkene blant Norges beste cs lag! (tenker selvfølgelig på Eloithic, Noa, Team9, Catch-gamer, MYM, Carried by Omen og cbTeam) for mange tenker jeg disse navnene er totalt ukjente.

men skal bredden i norsk e-sport utvikles, må modenhet dyrkes! og som en siste ting, det er bra med turneringer, men når disse kun er forbeholdt 8 lag, og resten blir utestående, blir det ikke noe dyrking. her må man lage 1 div, 2 div, 3 div osv, så man har mulighet til å spille seg opp!

 

ferdig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe norsk E-sport forbund har jeg ingen tro på!

Selv har jeg vært delaktig i Norges E-sport "samfunn" siden 2002-03, men det er ikke før de siste 3-4 årene jeg ser en stor nedgang når det kommer til dette "samfunnet".

 

Frekkhet, 0 respekt og selvgodhet er det som styrer den norske "e-sport" scenen. Der hormon bomber på 14-16 år valser rundt, og kjeftamanget går som flytoget, og folk cheater i hytt og gevær... har nettopp starta med cs:go igjen, og leser stadig om Norske "profiler" som blir tatt for cheat. Men det er vel sånn det er blitt, når majoriteten av et samfunn er i alderen 14-18 år, alle tror de er best i verden, og ydmykheten er lagt igjen rundt middagsbordet.

 

Skal man klare å få noe som helst "organisering" av e-sporten i Norge, bør noen se tilbake til det som var gamle Catch-gamer.no!

Her hadde man muligheten for god organisering, nyhetsposting, profillaging, team oppsett, match fremvisninger, streaming, osv. Siden Catch gamer var en "frivillig" drevet organisasjon, gjorde dette også at sponsoring og turneringer ikke var noe problem.

Skal man lykkes med å få noe til med e-sporten i Norge, da tenker jeg på å samle lol, dota, cs,, sc osv. tror jeg noe lignende som Catch-gamer hadde vært en innertier. Hvor man linker opp steam-id's for å minske risken for cheats, man har 0 problem med å bringe inn sponsorer, turneringer osv.

 

Det er så mye å si på dette temaet, men er det en ting som er sikkert, så er det at "e-sport" scenen i Norge, hvert fall på CS, er etter min mening... elendig! ja, vi har LGB, men de igjen har en LANG vei igjen å gå, om de ønsker å gå inn i bøkene blant Norges beste cs lag! (tenker selvfølgelig på Eloithic, Noa, Team9, Catch-gamer, MYM, Carried by Omen og cbTeam) for mange tenker jeg disse navnene er totalt ukjente.

men skal bredden i norsk e-sport utvikles, må modenhet dyrkes! og som en siste ting, det er bra med turneringer, men når disse kun er forbeholdt 8 lag, og resten blir utestående, blir det ikke noe dyrking. her må man lage 1 div, 2 div, 3 div osv, så man har mulighet til å spille seg opp!

 

ferdig..

 

Lett å være etterpåklok. Vi var nok ikke stort bedre selv som 14 åringer.

Det er ekstremt få modne tenåringer, spesielt gamere som sitter foran pc-skjermen i kjelleren til mamma.

Store LAN med premiepotter som gjør det verdt å ta turen, samt nett-samfunn (Catch Gamer, Clanbase, Sogamed) som du nevnte, tror jeg vil bidra til at miljøet vil heve seg.

Det at TG sluttet med compoer er for meg uforståelig.

Turneringer på nett er helt greit, men her burde man i det minste ha sluttspillet på LAN.

 

Man skal ikke lang tilbake i tid, hvor individuelle ferdigheter ikke betydde en døyt med mindre man gjorde det bra på LAN. Få de kompetitive spillerne vekk fra gutterommet, og ut på LAN, så vil man fort se at holdningene endrer seg drastisk.

Lenke til kommentar

Skal man klare å få noe som helst "organisering" av e-sporten i Norge, bør noen se tilbake til det som var gamle Catch-gamer.no!

Her hadde man muligheten for god organisering, nyhetsposting, profillaging, team oppsett, match fremvisninger, streaming, osv.

 

Må bare skyte inn at vi tilbyr mye av dette på Gamer.no i dag, med mer:

Lenke til kommentar

 

 

Skal man klare å få noe som helst "organisering" av e-sporten i Norge, bør noen se tilbake til det som var gamle Catch-gamer.no!

Her hadde man muligheten for god organisering, nyhetsposting, profillaging, team oppsett, match fremvisninger, streaming, osv.

Må bare skyte inn at vi tilbyr mye av dette på Gamer.no i dag, med mer:

Flott at dere tilbyr dette, men gjennomføringen? Meh.

Så lenge Esport nærmest er et subdomene av gamer.no, i tillegg til at jeg opplever siden som svært rotete, så vil jeg si at dette ikke er i nærheten av hva Catch Gamer var. En helt annen layout på siden, samt bruk av et annet forum hadde gjort seg.

 

F.eks. www.gamer.no/e-sport klikket jeg inn på for første gang i dag.

www.gamer.no/tv har jeg til gode å trykke på.

http://www.gamer.no/spillermarked er noe av det verste jeg har sett, i denne sammenhengen.

 

Mulig det bare er meg, men det er sånn jeg opplever siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...