Gå til innhold

Kim Dotcom stifter Internett-parti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man for et øyeblikk glemmer alt som har med .com å gjøre, og forestiller oss at et parti i USA hadde ønsker å innføre 1) regjeringspålagte krav om internettkapasitet levert av private aktører 2) prøvd å i det alle minste bremse ned på masseovervåkning 3) prøvd å yte innflytelse på multimediebransjen med tanke på forbrukerrettigheter, friere tøyler, tilgang til produktene med fornuftigere pris (at CD skal koste 10USD og nettbasert utgave mindre) etc...

 

kan jeg love følgende: man hadde fått fiender fra absolutt alle hold. Til og med Ron Paul. Nå snakker jeg om *alle* bort fra venstrevridde college-studenter. Man ville bokstavelig talt gått i strupen på den amerikanske markedsmodellen og hatt den som fiende.

Lenke til kommentar

Skal de sikte mot småposisjoner i samfunnet da, først? Jeg kan aldri tenke meg at det nye partiet kan få flertall til å styre USA. Kanskje ikke noensinne, eller først om 1000 år.

 

Se hvor vanskelig det er å få presidentposisjonen i USA, de to store fløyene strever jo hver gang med å hente inn nok stemmer. Så hvordan et "drømme-seg-til-verdens-herredømme-parti ala kim-.com skal klare det må man nok spørre ham om? Jeg tror det kun er en våt drøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...