Gå til innhold

Større iPad kan være på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er spent på hvordan en iPad med iOS skal bli en direkte utfordrer til surface pro 3 med Windows 8.1, som i bunn og grunn er en laptop med avtagbart tastatur.

 

Hva skal man egentlig med fullt OS på laptop lenger? Eneste jeg bruker på laptopen min (med windows 8.1) er browseren.

Lenke til kommentar

 

Jeg er spent på hvordan en iPad med iOS skal bli en direkte utfordrer til surface pro 3 med Windows 8.1, som i bunn og grunn er en laptop med avtagbart tastatur.

 

Hva skal man egentlig med fullt OS på laptop lenger? Eneste jeg bruker på laptopen min (med windows 8.1) er browseren.

Ja, da er det liten grunn til at du skal ha laptop. Jeg er helt avhengig av fullt OS for å kjøre Photoshop og Lightroom for å sende inn bilder mens jeg er på konserter og lignende, og kunne ta backup til ekstern disk on-site. Det er derfor jeg mener at en iPad med iOS ikke kan erstatte en surface, nettopp fordi den ikke har et komplett OS.

Lenke til kommentar

Eller er det sånn at du sitter fast i gammel workflow?

 

Det er ingenting av det du beskriver her som ikke lar seg gjøre på iOs (med unntak av backup til eksterndisk, men trenger du virkelig det i felten?)

 

For min del er Surface helt verdiløs som laptoperstatning på grunn av det elendige tastaturet, så jeg forstår problemstillingen, men akkurat innen billedbehandling får man faktisk gjort det aller aller meste på iOs nå.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Eller er det sånn at du sitter fast i gammel workflow?

 

Det er ingenting av det du beskriver her som ikke lar seg gjøre på iOs (med unntak av backup til eksterndisk, men trenger du virkelig det i felten?)

 

For min del er Surface helt verdiløs som laptoperstatning på grunn av det elendige tastaturet, så jeg forstår problemstillingen, men akkurat innen billedbehandling får man faktisk gjort det aller aller meste på iOs nå.

Kanskje det? Jeg har fremdeles til gode å finne en god og effektiv løsning til hvordan jeg lett kan behandle Rawfiler fra et D800 som ligger lagret på CF, men jeg har forstått det slik at det nå er mulig å få fatt på CF-lesere til iPad da, så da er vi et skritt nærmere.

 

Og om du ikke ser forskjell på bildebehandlingen du får gjort i PS, i motsetning til det du får gjort på PSexpress på en iPad, så har vi litt forskjellig bruk.

 

Og ja, backup på location er et must. En sint brud er det ingen som vil ha på nakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller er det sånn at du sitter fast i gammel workflow?

 

Det er ingenting av det du beskriver her som ikke lar seg gjøre på iOs (med unntak av backup til eksterndisk, men trenger du virkelig det i felten?)

 

For min del er Surface helt verdiløs som laptoperstatning på grunn av det elendige tastaturet, så jeg forstår problemstillingen, men akkurat innen billedbehandling får man faktisk gjort det aller aller meste på iOs nå.

 

Man sitter ikke nødvendigvis fast om man bruker gammel workflow, i dette tilfellet er den "gamle" workflowen raskere og bedre enn den nye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg forstår fortsatt ikke Surface. Det er jo både en dårlig tablet og en dårlig laptop på en gang!

 

Har hatt en Surface 3 pro (maksversjonen) en liten stund, og selv om jeg ville like den var det en av de minst tilfredsstillende gadgetene jeg noensinne har brukt. Jack of all trades, master of none.

 

Ser absolutt poenget med å ha én maskin som funker til alt, men tror verken Surface eller iPad er i nærheten av å dekke behovet ennå.

 

(Når det er sagt; om jeg fikk ha kun én enhet og måtte velge mellom iPad og Surface hadde det blitt Surface)

Lenke til kommentar

Klart det er forskjell - men får man virkelig gjort skikkelig behandling på en Surface? Vil ikke tro skjermen er godt nok kalibrert til det?

 

Hjemme på kontoret trenger man selvsagt noe annet enn pad.

Usikker på om du mener skjermkalibrering som i type farger? Isåfall kan jeg melde at Spyder fungerte perf for å kalibrere skjermen min.

 

Den har jo helt klart et par mangler, som f.eks å kunne takle mange filer på en gang. Rawfilene fra D800 er på 60-80mb per stykk, og det kan gå seigt da jeg gjør endringer på 50 filer av gangen.

 

Samtidig er disken elskverdig, og jeg kan nå skyte direkte tilkoblet til nettbrettet mens det ligger i sekken min, så bildene ligger klare i lightroom for eksportering da det er pause i konserten/kampen etc.

 

Den har igjen et lite stykke før den fullt ut erstatter en skikkelig laptop, men vi nærmer oss :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...