Gå til innhold

Hollywood skal trolig lage filmer til Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg trenger ikke filmer hvor jeg kan snu meg og se meg rundt.

Har mer bruk for et par "briller" som er behagelig å ha på i flere timer slik at jeg kan se vanlig film (kanskje 3d?) på flyet og lignende :)

Lenke til kommentar

Poenget er at man trolig vil kunne skape filmer der "viewpoint" kan sentreres mer inn i filmen enn å betrakte det som skjer i fra utsiden. Man vil få en forsterket følelse av og være mer inne i filmen enn å bare betrakte. Dette kan bli veldig spennende.

Nå gjenstår det bare at Oculus kommer ut på markedet med tilstrekkelig relevant software og spill, så får vi se i neste omgang om anvendelsen kan bli mer utbredt.

Teknologien har i alle fall et stor potensiale, og jeg tror at det bare er en sped begynnelse vi først vil kunne få, men selv denne initielle "begynnelse" vil trolig også bli veldig bra.

Lenke til kommentar

Poenget er at man trolig vil kunne skape filmer der "viewpoint" kan sentreres mer inn i filmen enn å betrakte det som skjer i fra utsiden. Man vil få en forsterket følelse av og være mer inne i filmen enn å bare betrakte. Dette kan bli veldig spennende.

Nå gjenstår det bare at Oculus kommer ut på markedet med tilstrekkelig relevant software og spill, så får vi se i neste omgang om anvendelsen kan bli mer utbredt.

Teknologien har i alle fall et stor potensiale, og jeg tror at det bare er en sped begynnelse vi først vil kunne få, men selv denne initielle "begynnelse" vil trolig også bli veldig bra.

Skjønner hva poenget er, men er litt skeptisk. Når jeg tenker på hvor svimmel og kvalm mangle blir av enkle spill trur jeg det blir litt vel heftig.

Men åpen for nye ting :)

Lenke til kommentar

Dar kamerateknologien som ble nevnt ovenfor, opp 360 grader i 3D?

Siden litt av poenget med Oculus Rift er 3D.

 

Jo, jeg er ganske sikker på at de mener stereo 3d med 360 kameraer, hvis ikke blir det ganske dødfødt. Det tok hvertfall ikke særlig lang tid før noen hadde klart å lage en skikkelig stereo 3d 360 kamera som kan fungere til Oculus, etter DK1 ble sluppet.

Personlig, er jeg mer spent på om kravene til film VR blir det samme som i spill: 90 frames i sekundet.

Må jo bare bli pent, etter Hobbiten med sine 50 bilder i sekunder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...