Gå til innhold

Nanoteknologi kan få slutt på refleksjoner i skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kommer unna problemet med mindre reflekterende belegg og kraftigere lysstyrke. Førstnevnte kan gi lavere kontrastnivå og virke noe mindre skarp, mens sistnevnte øker batteriforbruket KRAFTIG.

 

Altså, ikke i nærheten av optimalt for verken av dem.

 

Uansett. Ikke at vi nordmenn er så fryktelig utsatt, kontra resten av verden. Norge er ikke akkurat kjent for sin sterke sol og mange soldager (ja bort sett fra disse dager). Tross at vi kanskje ikke er værst i verden.

Lenke til kommentar

Så er spørsmålet hvor trykt det er. Nanomaterialer kan noen ganger være skadelige. Ofte befinner nanomaterialene seg på en måte som gir ingen eller svært liten eksponering. Dette er ikke tilfellet her: Man tar direkte på nanomaterialet hver gang man bruker telefonen. Da bør man være svært sikker på at det er trykt.

Lenke til kommentar

Joda. Det samme gjelder i grunn alle materialer, så ikke akkurat noe nytt. Jeg ser ikke noen hyle og skrike over hva slags legeringer det er i telefonen. Til tross for at vi vet at visse typer kan gi store medisinske plager for visse personer. Typisk er vel nikkel.

 

Det er mye dritt i mobilene, ingen tvil om det. Men de fleste av stoffene som er i mobiler kjenner vi ganske godt, og vi vet hvilken risiko de utgjør. Nikkel er et kjent grunnstoff som har blitt brukt i hverfall i 5500 år.

 

Dette nanomaterialet er, så hvit jeg vet, helt nytt. Da bør det testes grundig før bruk av mennesker, så vi ikke får noen overraskelser.

Lenke til kommentar

 

Joda. Det samme gjelder i grunn alle materialer, så ikke akkurat noe nytt. Jeg ser ikke noen hyle og skrike over hva slags legeringer det er i telefonen. Til tross for at vi vet at visse typer kan gi store medisinske plager for visse personer. Typisk er vel nikkel.

 

Det er mye dritt i mobilene, ingen tvil om det. Men de fleste av stoffene som er i mobiler kjenner vi ganske godt, og vi vet hvilken risiko de utgjør. Nikkel er et kjent grunnstoff som har blitt brukt i hverfall i 5500 år.

Dette nanomaterialet er, så hvit jeg vet, helt nytt. Da bør det testes grundig før bruk av mennesker, så vi ikke får noen overraskelser.

Det er snakk om nanoteknologi, som er teknikker for å behandle materialet på en mer nøyaktig småskala. Det er fremdeles glass det er snakk om.

 

Legering er blanding av metaller, som i seg selv ikke sier noe om hvilke metaller blandingen består av.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...