Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er trist at MS gikk bort i fra de opprinnelige planene med XBONE.

 

For å begynne med Kinect er jo det største problemet at den ikke utnyttes tilstrekkelig i spill som ikke er typisk Kinect spill. På 360 var ikke dette så rart, ganske enkelt fordi utviklere da måtte hatt utviklet for HW som svært mange i spillets målgruppe ikke hadde. Og om de hadde gjort det, ville det blitt problematisk i MP fordi de med Kinect potensielt ville hatt fordeler, osv.

 

På XBONE ville ikke dette være et problem, fordi alle ville kunne ha samme mulighet. Og utviklere kunne da potensielt ta i bruk teknologien, og nå ut til alle brukere. Jeg ser for meg funksjonalitet som det man har ved å bruke TrackIR på PC. I bilspill kunne man ved å vri litt på hodet sett ut sideruten når man sladder gjennom svingene, fremfor å se rett frem ut av banen. I flyspill kunne man sett seg rundt uten å endre retningen på flyet.

 

Ved å fjerne kravet om Kinect, fjerner man også grunnlaget for å ta i bruk Kinect. Ingen MP flyspill vil kunne støtte Kinect i MP og bevare rettferdig balanse mellom spillere med og uten.

 

En av de tingene som er aller mest trist MS tok bort, er Family Sharing. Nå diskuteres det om hvorvidt dette faktisk var noe som ville ha kommet. Men det var altså beskrevet på den opprinnelige feature listen MS publiserte, og slik jeg leste det var det veldig tydelig hvordan det fungerte. I mine øyne 100 ganger bedre enn å låne bort disker. Mye mer verdifullt enn å få tilbake en hundrelapp på bruktsalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...