Gå til innhold

Det nærmer seg slutten for PlayStation Portable


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jo nesten vært umulig å få tak i en PSP i godt over et år nå iallfall. Måtte kjøpe en brukt en litt over et år tilbake siden det var ingen som solgte nye? Er en god del spill i Japan som kommer ut til PSP senere i år også, så jeg lurer på hvordan de har tenkt å få dem solgt med mindre de bytter dem om til VITA.

Lenke til kommentar

Er en god del spill i Japan som kommer ut til PSP senere i år også, så jeg lurer på hvordan de har tenkt å få dem solgt med mindre de bytter dem om til VITA.

 

Jeg regner da med at mange av de som allerede har PSP fremdeles vil kjøpe noen spill og ikke kaster alle maskinene sine med det samme det ikke er mulig å kjøpe nye...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er en god del spill i Japan som kommer ut til PSP senere i år også, så jeg lurer på hvordan de har tenkt å få dem solgt med mindre de bytter dem om til VITA.

 

Jeg regner da med at mange av de som allerede har PSP fremdeles vil kjøpe noen spill og ikke kaster alle maskinene sine med det samme det ikke er mulig å kjøpe nye...

Ja, så klart tviler jeg på at noen kaster dem. Men kan vel være en del som ikke allerede har PSP som har lyst på disse spillene da? Ser bare får meg at markedet blir redusert en del pga at de stenger produksjonen av PSPer...

Lenke til kommentar

Men hva i all verden skal man med psp i dag, når svært mange, om ikke alle, psp-spill kan spilles på vita? Nå har jeg riktignok kun lastet ned en del titler, men går de fysiske spillene også på vita?

 

Vita har ikke UMD-leser, kun det proprietære minnekortet, så nei, de fysiske PSP-spillene er umulig å bruke på Vita. Og omvendt, selvfølgelig.
Lenke til kommentar

 

Men hva i all verden skal man med psp i dag, når svært mange, om ikke alle, psp-spill kan spilles på vita? Nå har jeg riktignok kun lastet ned en del titler, men går de fysiske spillene også på vita?

 

Vita har ikke UMD-leser, kun det proprietære minnekortet, så nei, de fysiske PSP-spillene er umulig å bruke på Vita. Og omvendt, selvfølgelig.

Tror han mener at du kan laste ned de aller fleste PSP spill på Playstation Store på Vitaen. Kan selvfølgelig ikke bruke UMD diskene, men mange er gjort om slik at de kan lastes ned digitalt :)

Lenke til kommentar

 

 

Men hva i all verden skal man med psp i dag, når svært mange, om ikke alle, psp-spill kan spilles på vita? Nå har jeg riktignok kun lastet ned en del titler, men går de fysiske spillene også på vita?

 

Vita har ikke UMD-leser, kun det proprietære minnekortet, så nei, de fysiske PSP-spillene er umulig å bruke på Vita. Og omvendt, selvfølgelig.

Tror han mener at du kan laste ned de aller fleste PSP spill på Playstation Store på Vitaen. Kan selvfølgelig ikke bruke UMD diskene, men mange er gjort om slik at de kan lastes ned digitalt :)

Ikke Crisis Core og Birth by Sleep, dessverre. :( Men ja, store deler av PSP-biblioteket kan kjøpes til en rimelig slant på PS Store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes at det meget kjipt at de to spillene ennå ikke er tilgjengelig for Vita, det er en så lett "cash-grab" for Square og vi hadde i tillegg fått tilgang til de to beste ,IMO, spillen på PSP. Dette er en av grunnene til at jeg ventet lenge med å skaffe meg en Vita, men så sa joe selvfølgelig USB leseren på min launch-PSP natta. Har så mange timer i de to spille at det er skummelt (og enda mer i Monster Hunter :p), og hadde nesten vært villig til å betale full pris for å få de på Vita.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det meget kjipt at de to spillene ennå ikke er tilgjengelig for Vita, det er en så lett "cash-grab" for Square og vi hadde i tillegg fått tilgang til de to beste ,IMO, spillen på PSP. Dette er en av grunnene til at jeg ventet lenge med å skaffe meg en Vita, men så sa joe selvfølgelig USB leseren på min launch-PSP natta. Har så mange timer i de to spille at det er skummelt (og enda mer i Monster Hunter :p), og hadde nesten vært villig til å betale full pris for å få de på Vita.

Birth by Sleep er heldigvis en del av samlepakka Kingdom Hearts 2.5 HD Remix (på PlayStation 3 til høsten?) så det blir etter hvert mulig å pløye gjennom det. Da slipper jeg også å spille med den irriterende analog-nuben på PSP som jeg aldri greide å få skikkelig teket på. ;) Crisis Core er det værre med, men Square Enix finner nok en måte å kaste det ut på markedet igjen før eller siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...