Gå til innhold

Junifest 2014 - awesnes - Variasjon


Anbefalte innlegg

Brukernavn: awesnes
Deltagernivå: Pingle
Utfordring: Variasjon
Utstyr: Canon 7D/30D med diverse objektiver fra Canon og Sigma

 

 

Slenger meg med i siste liten. Må dessverre spille "variasjon"-kortet som utfordring denne gangen også, skal prøve å variere når det kommer til motiver og utstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mandag 2. juni

 

Vi fortsetter med litt planteliv. Denne gangen med 7D parret med Sigma 18-35 f/1.8 Art. Tenkte å leke litt med dybde(u)skarphet.

 

Vurderte litt frem og tilbake to versjoner, men endte på dette da jeg synes den lille himmelen som synes skaper litt liv i bildet. Legger det andre i spoiler nederst.

 

Dette bildet er tatt vidåpent.

 

f/1.8 - 1/160 - Iso 100 - 18mm

 

14309234936_d042695b22_c.jpgJuni02_ 067 by awesnes, on Flickr

 

 

 

14331652244_97bf7963a9_c.jpgJuni02_ 084 by awesnes, on Flickr

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes også hovedbildet på dag 2 hadde den beste komposisjonen. Vinkelen er bedre der, da det åpner opp for en bedre komposisjon med flere elementer, bedre dybde i bildet fordi fokusfeltet strekker seg litt lenger, motiv-blomsten havner spot on ift "rule of thirds", og vignetteringen hjelper stemningen ytterligere.

Lenke til kommentar

Fint gjennomført billebilde, skarpt og med god komposisjon. Jeg trodde først det var en liljebille, men det var feil. Nå vet jeg hvordan en poppelbille ser ut. Jeg lurer på hvorfor denne og liljebillen har valgt slike signalfarger, det er jo ikke akkurat verdens beste kamuflasje.

 

Likte også godt det neste bildet, med blomsten som henger over hagegjerdet, fin dybdefølelse.

Lenke til kommentar

Du valgte uten tvil det beste alternativet, både antydningen av himmel og mengden av gule blomster i bakgrunnen skaper et flott bilde.

Er enig i valg av bilde, en god komposisjon med mange detaljer og pene farger.

Himmelen i bakgrunnen gjør bildet godt.

Jeg synes også hovedbildet på dag 2 hadde den beste komposisjonen. Vinkelen er bedre der, da det åpner opp for en bedre komposisjon med flere elementer, bedre dybde i bildet fordi fokusfeltet strekker seg litt lenger, motiv-blomsten havner spot on ift "rule of thirds", og vignetteringen hjelper stemningen ytterligere.

Fint gjennomført billebilde, skarpt og med god komposisjon. Jeg trodde først det var en liljebille, men det var feil. Nå vet jeg hvordan en poppelbille ser ut. Jeg lurer på hvorfor denne og liljebillen har valgt slike signalfarger, det er jo ikke akkurat verdens beste kamuflasje.

 

Likte også godt det neste bildet, med blomsten som henger over hagegjerdet, fin dybdefølelse.

Flotte bilder så langt,liker spesielt billen,god fokus og fin komposisjon:)

Fine linjer i gjerdet. Passe bruk av uskarphet i bakgrunnen. Altså godt gjennomført :)

 

Takk for hyggelige kommentarer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...