Gå til innhold

Guide: Dette er den kjappeste nettleseren (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en kompis som sverger på at Safari er beste. Han bruker de latterligste argumenter, som at Safari fungerer på hans operativsystem, (OSX) men ikke noen andre enn den uoppdaterte versjonen på Windows, noe som ifølge han visstnok skal være en bra ting, fordi jeg ikke kan få Safari, noe som er et minus for meg. Hadde egentlig vært ganske fint om dere kunne tatt med Safari også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en kompis som sverger på at Safari er beste. Han bruker de latterligste argumenter, som at Safari fungerer på hans operativsystem, (OSX) men ikke noen andre enn den uoppdaterte versjonen på Windows, noe som ifølge han visstnok skal være en bra ting, fordi jeg ikke kan få Safari, noe som er et minus for meg. Hadde egentlig vært ganske fint om dere kunne tatt med Safari også.

 

hæ?

skryte av mac går alltid en vei, eneste bra mac kan brukes til er virtuelle maskiner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en kompis som sverger på at Safari er beste. Han bruker de latterligste argumenter, som at Safari fungerer på hans operativsystem, (OSX) men ikke noen andre enn den uoppdaterte versjonen på Windows, noe som ifølge han visstnok skal være en bra ting, fordi jeg ikke kan få Safari, noe som er et minus for meg. Hadde egentlig vært ganske fint om dere kunne tatt med Safari også.

 

 

Kan du prøve en gang til? Forstå ingenting av det du skrev eller hva du forsøkte å komme frem til..

 

 

 

Har en kompis som sverger på at Safari er beste. Han bruker de latterligste argumenter, som at Safari fungerer på hans operativsystem, (OSX) men ikke noen andre enn den uoppdaterte versjonen på Windows, noe som ifølge han visstnok skal være en bra ting, fordi jeg ikke kan få Safari, noe som er et minus for meg. Hadde egentlig vært ganske fint om dere kunne tatt med Safari også.

hæ?

skryte av mac går alltid en vei, eneste bra mac kan brukes til er virtuelle maskiner.

 

 

Morroklumpen :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har en kompis som sverger på at Safari er beste. Han bruker de latterligste argumenter, som at Safari fungerer på hans operativsystem, (OSX) men ikke noen andre enn den uoppdaterte versjonen på Windows, noe som ifølge han visstnok skal være en bra ting, fordi jeg ikke kan få Safari, noe som er et minus for meg. Hadde egentlig vært ganske fint om dere kunne tatt med Safari også.

 

Kan du prøve en gang til? Forstå ingenting av det du skrev eller hva du forsøkte å komme frem til..

Så det var ganske dårlig formulert, ja. Prøver på nytt.

 

En kompis av meg mener at Safari er den beste nettleseren, uansett hva folk sier til han. Han mener deriblant at eneste grunnen til at jeg synes det er dårlig, er fordi jeg ikke kan få det. Han mener også at OSX er nærmest hellig, så logikken hans er vel at jeg kan ikke bruke den beste nettleseren (Safari) fordi jeg ikke har det beste operativsystemet (OSX). Ergo synes jeg automatisk det er dårlig, fordi jeg ikke kan bruke det selv. Ifølge han.

 

Noe som ifølge meg ikke gir absolutt noen mening.

Lenke til kommentar

Virker som han har en litt på kanten holdning, men når det er sagt så er jeg helt enig med han i at Safari (WebKit) er den beste nettleseren til OS X og at den ikke står tilbake i forhold til noen av de øvrige konkurrentene. Men til Windows har man som sagt ikke noe valg, så Safari forblir jo bare noe som er for de som kjører OS X og det er flott og fint for oss, men det gjør den jo til en elendig nettleser for de uten OS X i og med at den rett og slett ikke eksisterer på andre plattformer.

 

Per i dag så rangerer jeg nettleserne slik av det jeg selv har testet sånn semiaktivt:

 

OS X:

 

Safari (WebKit)

Maxthon

Chrome (Chromium)

Opera

Firefox

 

 

Windows:

 

Internet Explorer 12

Maxthon

Chrome (Chromium)

Opera

Firefox

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er helt enig i at Chrome "gjør alt det du forventer av en nettleser."

Jeg opplever, både på hjemmepc'er og jobbpc'en, at Chrome ikke viser bilder riktig. Jeg har lastet opp bilder på Facebook, Flickr og foto. no, og når jeg har sjekket etterpå viser Chrome og Internet Explorer to forskjellige resultater. Chrome viser bilder med lavere oppløsning og med noe forvrengte farger. Internet Explorer viser bilder slik de var i Photoshop.

Lenke til kommentar

Det jeg har merket, historisk sett, er at det gjerne endrer seg hvilken nettleser som er best for meg. Kan ikke huske spesifikt hva det har gjeldt men det var en periode jeg bruke Firefox lenge fordi denne føltes best da. "Plutselig" var det enkelte oppgaver Firefox ikke fungerte spesielt bra på, og da prøvde jeg Chrome som gjorde den spesifikke jobben bedre. Per i dag bruker jeg Chrome eller IE.

 

Påstanden min er altså at nettleser er noe man bytter med mellomrom ift hvordan operasjoner fungerer, og det vil aldri være en nettleser som er best hele tiden.

 

Dette gjelder vel det meste ...

Lenke til kommentar

Nå virker det ikke som om dette er en test for å finne ut hvilken nettleser som er BEST på noe som helst. Det får være opp til den enkelte å vurdere utifra sine behov. Denne testen er kun en oversikt over hvilken nettleser som er RASKEST, såvidt jeg kan tolke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...