Gå til innhold

Dagens dings: Denne lyspæren styrer du fra mobiltelefonen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Styrer smart TV og samsung media server (homesync) med mobil.

Ønsker egentlig ikke å lesse ned enda mer fjernstyrings apps i mobilen da det blir fort tomt for strøm med slike bruksområder.

(gjorde det i går kveld , måtte koble til lader og standard utstyr er 1,0m ladekabel).

Når man må sitte med mobil tilkoplet ledning (220v) for å ha nok strøm igjen til alt dette er hele vitsen med slike konsepter etter min mening mere eller mindre borte.

 

Men det var allikevel kult dette.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

^

Du brukte bluetooth i går å måtte da plugge i laderen?

Du kan jo kjøpe den en lengre ladekabel, eller lade telefonen om natten.

Sorry , men litt dumt svar....

Overføringen med blutooth bruker ikke mye , men man sitter med telefonen PÅ hele tiden (den går derfor aldri i deep sleep) og man sitter med SKJERM PÅ hele tiden.

Du vet sikkert nok om mobiltelefoner til å se problemet.

Man lader jo telefon om natta selvfølgelig. Den brukes deretter en hel dag på jobb er kanskje på 40-50% når man kommer hjem og TV kvelden begynner litt etter det (min var da på 38%)

Ingen normale brukere har en 100% ladet mobil kl 18:00 på kvelden/ettermiddagen.

 

Det var mye zapping i går . Og fra TV til film og til å lytte og bla i musikk.

Telefonen får aldri da hvilt seg på stuebordet.

 

Så budskapet mitt var at med dagens batteri kapasitet og smartelefoner er ikke alle bruksområder til fjernstyring like gode (av disse åpenbare scenarios)

 

 

Edit: lengre ladekabel er uaktuelt om det ikke er original del fra manufacturer.Og at man fremdeles har rapid lading.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvem har sakt at denne appen forhindrer din telefon fra å gå i "deep sleep"? Trenger jo ikke å ha skjermen på hele tiden.

 

Og du kommer til å leve dyrt i ditt liv om du bare skal bruke orginale deler til alt :p

Leser du i det hele tatt hva jeg skriver.... :-[

Jeg kommenterte ikke denne appen spesielt, men trenden med apper til alt mulig remote styring av stuff kommer til å bli et problem.

Og jeg brukte som eksempel :

Brukes til fjernkontroll/mus til Samsung Homesync (hørt om det ? ). Den har ingen egen remote.

Jo man har skjerm på hele tiden man blar i musikk , hopper frem , tilbake , zapper gjennom TV kanaler , bla i filmer i netflix , hbo . MED MOBILEN.

Sånt bruksområde blir imho sløvt å bare måtte bruke mobilen til.

Orginal deler (kabel/lader) til en mobil som koster 5-6000 kr - ja takk.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...