Gå til innhold

Hva er det Sony og Blackberry har på lur?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5-tommers skjerm, med en oppløsning på 960 x 540 piksler??? er dem fulstendig teite i hodet?

"Det er altså langt fra en toppmodell vi snakker om her. Sannsynligvis er mobilen beregnet på markeder i utviklingsland, og vil samtidig fungere som selskapets nye mellomklassemobil i de rikere markedene."

 

Da er det viktigere å kunne tilby en god pris.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blackberry z30 er jo en veldig bra mobil, men den ligger liksom hakket under toppmodellene på specs. Hadde vært litt artig hvis BB ga ut en mobil ala' z30 med top specs!

 

Mange er ikke klar over (eller kanskje de bare glemmer det) at de nye telefonene til BlackBerry med operativsystemet BB10 ikke har det samme behovet for topp spesifikasjoner for å kunne konkurrere med telefoner som kjører andre operativsystemer. Kravene som BB10 stiller er mye lavere enn for en Android-telefon. Selv har jeg brukt en Z10 i et år og den responderer fremdeles like raskt som den dagen jeg kjøpte den. Fordelen med en BlackBerry med BB10 er at man i tillegg kan installere applikasjoner fra Android-butikken og kjøre disse uten vansker. Kjæresten min bruker en Q10 og hun er like fornøyd som meg. Fleroppgavekjøring er en lek og ingen av oss har noen sinne opplevd hakking på telefonene våre. Nettleseren er lynrask og meldinger går unna i en fei. Norske apper (som mangler i BlackBerry World) som jeg har installert er blant andre Wimp, Ruter, TV2 Sporten, NSB, Norwegian, Viaplay, GET TV-Guide og Yr.no.

 

Jeg synes det er synd at Amobil-journalistene vier så lite plass til BlackBerry. De har kun testet én telefon med BB10 siden systemet ble lansert i januar i fjor og det har heller ikke vært noen oppfølgingsartikler som har nevnt dette med Android-kompatibilitet. Veldig synd!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Blackberry z30 er jo en veldig bra mobil, men den ligger liksom hakket under toppmodellene på specs. Hadde vært litt artig hvis BB ga ut en mobil ala' z30 med top specs!

 

Mange er ikke klar over (eller kanskje de bare glemmer det) at de nye telefonene til BlackBerry med operativsystemet BB10 ikke har det samme behovet for topp spesifikasjoner for å kunne konkurrere med telefoner som kjører andre operativsystemer. Kravene som BB10 stiller er mye lavere enn for en Android-telefon. Selv har jeg brukt en Z10 i et år og den responderer fremdeles like raskt som den dagen jeg kjøpte den. Fordelen med en BlackBerry med BB10 er at man i tillegg kan installere applikasjoner fra Android-butikken og kjøre disse uten vansker. Kjæresten min bruker en Q10 og hun er like fornøyd som meg. Fleroppgavekjøring er en lek og ingen av oss har noen sinne opplevd hakking på telefonene våre. Nettleseren er lynrask og meldinger går unna i en fei. Norske apper (som mangler i BlackBerry World) som jeg har installert er blant andre Wimp, Ruter, TV2 Sporten, NSB, Norwegian, Viaplay, GET TV-Guide og Yr.no.

 

Jeg synes det er synd at Amobil-journalistene vier så lite plass til BlackBerry. De har kun testet én telefon med BB10 siden systemet ble lansert i januar i fjor og det har heller ikke vært noen oppfølgingsartikler som har nevnt dette med Android-kompatibilitet. Veldig synd!

 

 

Hei. Glad jeg fant denne tråden. Har lett etter litt info fra norske brukere.

Savner en mobil med et skikkelig hw tastatur,og har peilet meg inn på Q10.

Det du skriver her synes jeg ser så bra ut at jeg tror jammen jeg har bestemt meg for å gi Blackberry og Q10 en sjanse :)

Bare et spørsmål. Har du prøvd noen android apps som du ikke har fått til å funke,og hva er det i så fall som er årsaken til det?

Lenke til kommentar

 

 

Blackberry z30 er jo en veldig bra mobil, men den ligger liksom hakket under toppmodellene på specs. Hadde vært litt artig hvis BB ga ut en mobil ala' z30 med top specs!

 

Mange er ikke klar over (eller kanskje de bare glemmer det) at de nye telefonene til BlackBerry med operativsystemet BB10 ikke har det samme behovet for topp spesifikasjoner for å kunne konkurrere med telefoner som kjører andre operativsystemer. Kravene som BB10 stiller er mye lavere enn for en Android-telefon. Selv har jeg brukt en Z10 i et år og den responderer fremdeles like raskt som den dagen jeg kjøpte den. Fordelen med en BlackBerry med BB10 er at man i tillegg kan installere applikasjoner fra Android-butikken og kjøre disse uten vansker. Kjæresten min bruker en Q10 og hun er like fornøyd som meg. Fleroppgavekjøring er en lek og ingen av oss har noen sinne opplevd hakking på telefonene våre. Nettleseren er lynrask og meldinger går unna i en fei. Norske apper (som mangler i BlackBerry World) som jeg har installert er blant andre Wimp, Ruter, TV2 Sporten, NSB, Norwegian, Viaplay, GET TV-Guide og Yr.no.

 

Jeg synes det er synd at Amobil-journalistene vier så lite plass til BlackBerry. De har kun testet én telefon med BB10 siden systemet ble lansert i januar i fjor og det har heller ikke vært noen oppfølgingsartikler som har nevnt dette med Android-kompatibilitet. Veldig synd!

 

 

Hei. Glad jeg fant denne tråden. Har lett etter litt info fra norske brukere.

Savner en mobil med et skikkelig hw tastatur,og har peilet meg inn på Q10.

Det du skriver her synes jeg ser så bra ut at jeg tror jammen jeg har bestemt meg for å gi Blackberry og Q10 en sjanse :)

Bare et spørsmål. Har du prøvd noen android apps som du ikke har fått til å funke,og hva er det i så fall som er årsaken til det?

 

 

Hei,

Så langt har kun Snapchat skapt problemer på Q10. Problemet ligger i at man etter den siste oppdateringen ikke kan bruke det fysiske tastaturet til å skrive direktemeldinger med. Dette kan omgås ved at man installerer to apper, en android-emulator og et skjermtastatur fra google. Filene finner du her. Du åpner nettsiden i nettleseren på telefonen og laster ned filene direkte til mobilen, for så å installere dem. Så enkelt er det å installere android-apper. Dette er derimot det eneste eksempelet der man må mekke litt for å få en app til å fungere ordentlig. Ellers fungerer alt uten problemer takket være android runtime 4.2.2. som er installert på telefonene i 10-serien. Andoid-apper lastes ned direkte til telefonen gjennom nettleseren.

 

-X

Lenke til kommentar

Hei.

Har brukt Q10 i nesten en uke nå. Fornøyd så langt. Du skjønner sikkert hva jeg mener når jeg sier det er en herlig liten telefon :)

Snapchat klarer jeg meg uten,enn så lenge.

Ellers har jeg instalert "Snap" for android apps. Da har man tilgang til google play butikk og instalerer som man ville gjort på en android mob. Man har også oversikt over,og kan laste ned apps som man har instalert tidligere på andre enheter.

Her er et par linker:

http://crackberry.com/how-use-snap-blackberry-1021-install-android-apk-files

 

http://redlightoflove.com/snap/

 

Lettere å installere enn jeg trodde på forhånd. Brukte Sachesi metoden

 

https://drive.google.com/file/d/0B5UBD4wjtpZ-OHhWVnQxVTFndDg/edit?pli=1

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...