Gå til innhold

Dette er Samsungs nye operativsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 


Hva slags "cunt" er en "accocunt"?

 

"Acco was a chief of the Senones in Gaul, who induced his countrymen to revolt against Julius Caesar in 53 BC"

"The Senones (Ancient Greek: Σήνωνες) were an ancient Celtic Gallic culture."

En slags forrædersk romersk "cunt" med galler-bakgrunn?
Vet ikke om noen av disse fulgte Acco, men vi er i rett ballpark (50 BC, Gallia):

 

Asterix+-+tots+els+personatges.jpg
Kilde: Wikipedia + Google Images.

Lenke til kommentar

On topic:

Det som blir avgjørende med Tizen er om Samsung ser på dette som kriseplanlegging eller som en selvstendighetsløsning. Da de la ned Bada OS var det like stort som Windows Phone. De hadde da akkurat begynt planleggingen av Tizen.

 

 

Jeg tror dette er hva de ønsker å ha i bakhånd hvis det skjærer seg med Android, og at de vil kjøre begrensede opplag for å ha et aktivt testmiljø, à la det de hadde med Wave, med under 10 millioner enheter i kvartalet.

 

Jeg kan jo ta feil, og hvis Samsung ønsker å presse dette fram som et nytt stort OS, så har de nok muskler til det. Så, som sagt, det som blir avgjørende er hva Samsung selv ønsker med dette. Det er smart å ha en plan B. Eller hva, ex-mobilselskapet Nokia?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Og som alltid når det gjelder nye OS: jeg "ser" ikke os'et, jeg ser appene jeg kan kjøre. Hvis jeg kan ta med mine 50 installerte apper over til et nytt OS, så kan jeg vurdere det, hvis ikke: nice try, goodbye, don't waste my time.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hvis Samsung bytter til Tizen på sine nye mobiler og nettbrett, hvordan går det da med Android og Google?

Samsung har helt sikkert fulgt med på utviklingen for WP8, og de vet at det ikke er gjort over natten for et nytt OS å få innpass på markedet. Skal jeg tippe at de legger inn mulighet for å kjøre Android-apper, faser inn Tizen langsomt, og at de pøser inn med milliarder av markedsføringskroner for å fortelle den gemene hop at Tizen er tingen. Og selv om Samsung skulle forlate Android vil det vokse frem en haug av kinesiske merker med Android. Hvis du sjekker idealdeal.no, så selger de Android-telefoner med merkenavn de fleste aldri har hørt om en gang.

Lenke til kommentar

Hvis Samsung bytter til Tizen på sine nye mobiler og nettbrett, hvordan går det da med Android og Google?

 

Det vil jo ha en stor signaleffekt, og Tizen vil jo spise store markedsandeler rett fra Android.

 

Men da jeg så på salgstallene for noen måneder siden var følgende formel sann:

 

a[p] - s[p] > a[p-1].

 

a[p] : antall solgte Android-enheter i perioden. Det var enten ett år, eller et kvartal, husker ikke lengre hvilket.

s[p] : var antall solgte Samsung/Android-enheter i perioden.

a[p-1] : var antall solgte Android-enheter i foregående periode.

 

Jeg gidder ikke skrive konklusjon på hva formelen betyr, men lar matematikken tale til de som er villige til å se på salgstall i stedet for egen oppfatning av hvor viktig Samsung er for Android.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...