Gå til innhold

iPad gir dårligere karakterer i skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at elever med iPad får dårligere karakter betyr ikke at det er iPaden som gjør at de får dårligere.

 

Amen!

Irriterer meg grenseløst når forskere, "eksperter" og andre forståsegpåere ikke gidder å nyansere seg litt!

 

Korrelasjon: Flere virkninger som oppstår samtidig.

Årsakssammenheng: Årsak som har sammenheng med en virkning.

Dette er ikke det samme..

 

Eks:

Ukjent årsak (Eks: Foreldre som evner å aktivisere barna sine) --> Bedre på skolen + Ikke oppdratt av en iPad...

(Igjen, kun et eksempel, årsaken er ukjent!)

 

Eks2, fra media:

"Ferre hull uten tannlege"

Resultat av forskning: De som går lengst mellom tannlegebesøk har færrest hull.

- Feiltolkning -> "Få tannlegebesøk gir ferre hull!" evt. "Tannlegen lager flere hull!"

- Rett tolkning -> "De som ikke har hull går ikke til tannlegen"

 

Kilde

Endret av V3gg3n
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg foreslår du faktisk leser den publiserte forskningen, det er ikke så ofte det er i det leddet framstillingen blir unyansert.

 

AtW

Ja, du har forsåvidt rett i at forskerne ikke er de verste, tror jeg skal redigere bort de... :wee:

Men blant "ekspertene" derimot er det mye ymse, ikke rart da alle kan kalle seg ekspert innen alt.

Lenke til kommentar

Heh. Har alltid lært bedre av å skrive for hånd. Tror ikke iPad vil gjøre karakterene bedre, eller at folk lærer mer på skolen. Man blir lett distrahert av alt som er inne på iPaden, og klarer dermed ikke å gjøre det de skal (Her snakker jeg av erfaring).

 

Som SindreNK sier så er det ikke iPaden som gjør at de får dårligere resultater.

Lenke til kommentar

Heh. Har alltid lært bedre av å skrive for hånd. Tror ikke iPad vil gjøre karakterene bedre, eller at folk lærer mer på skolen. Man blir lett distrahert av alt som er inne på iPaden, og klarer dermed ikke å gjøre det de skal (Her snakker jeg av erfaring).

 

Som SindreNK sier så er det ikke iPaden som gjør at de får dårligere resultater.

Jeg kan si at flere virkemidler gir bedre resultat. Variasjon som gir bredde og som aktiviserer flere deler av hjerne er det som gir best resultat forutsatt at det også engasjerer.

 

Her kan bruk av nettbrett være ett virkemiddel som bidrar, men tror at om man bare bytter ukitisk over til ett nettbrett så er det stor sjangse for at man blir skuffet og får slike forskningsresultater som her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan si at flere virkemidler gir bedre resultat. Variasjon som gir bredde og som aktiviserer flere deler av hjerne er det som gir best resultat forutsatt at det også engasjerer.

 

Her kan bruk av nettbrett være ett virkemiddel som bidrar, men tror at om man bare bytter ukitisk over til ett nettbrett så er det stor sjangse for at man blir skuffet og får slike forskningsresultater som her.

Veldig enig det du skriver her, ja.

 

(Å bruke iPad på skolen i seg selv er ikke en dum idé, men å bare bruke iPad er jeg mer skeptisk til).

Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg ikke går på skole i dag. Jeg tror virkelig ikke jeg hadde lært en dritt med laptop-er, nettbrett og andre "teknologi er alltid bra"-opplegg som noen helt åpenbart må gjøre svært gode penger på å prakke på skoleverket. Ikke at jeg lærte en dritt uansett, om jeg tenker meg om.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...