Gå til innhold

Jottacloud (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betaler for 50 GB hos Jotta, da eg ser stor nytte av backup av bilder og private arbeids-prosjekt.

Dette fungerer utmerket, med unntak av at eg sitter på en ADSL-linje med dårlig uthastighet. Men det er jo bare første gangen en synkroniserer dette er et problem. Etter det er det bare mindre datamengder som flyttes, og når alt skjer i bakgrunnen tenker eg aldri på det.

 

Har blitt redda av Jotta en gang allerede, etter en harddisk i en laptop tok kvelden.

 

Anbefales.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vurdert jotta i et par uker nå, men har ikke fått svar på e-mailene jeg har sendt, så enn sålenge har det vert uaktuelt.
men liker konseptet, spesielt "ubegrenset" abonnementet.

men etter å ha lest dette så fikk jeg jo svaret mitt
"– De drøyeste brukerne våre lagrer over ti terabyte hos oss, og det er ganske vilt. Heldigvis er det ikke så mange av dem, men de er like fullt velkomne hos oss. Sånn vil det egentlig alltid være, du finner noen ekstremtilfeller i hver ende av skalaen, men den gjennomsnittlige lagringsmengden er helt overkommelig, forteller Rabben."

spørs om det ikke blir abonnement da! :wee:

Endret av Balli
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva brukes til å få slike grafer de har hos Jottacloud? Ser etter noe lignende selv, lurer på om Cacti er veien å gå. :hmm:

 

Vi bruker Graphite ( http://graphite.wikidot.com/ ). Alt av stats blir dyttet til graphite fra Diamond, men her kan du velge en hel rekke forskjellige metoder. Diamond: https://github.com/BrightcoveOS/Diamond Collectd : https://collectd.org/ . Skjermen til venstre kommer fra : https://github.com/mortis1337/nagios-dashboard

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Veldig bra artikkel! selv synes jeg Jotta både ser og funker bra men ble nødt å finne noe annet når jeg ikke fikk lastet opp endel filtyper(.psc)

 

Fikk også veldig tregt svar på e-postene mine, håper de ansetter flere så de kanskje kan tilby live chat.

Adrian, det burde ikke være noe i veien for å få lastet opp .psc filer. Kanskje de ikke ble lastet opp når du testa grunnet noe helt annet. At de ble kontinuerlig endret f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gratulerer Jotta med sin suksess, men lurer på om dataen er kryptert.

Eller kan de se inn filene mine, jeg har ikke noe ulovlig eller noe jeg prøver å skjule, men om jeg skal ha mine filer utenfor huset, så ville jeg følt meg tryggere med kryptering.

Men nå tenker jeg mere å bruke den som en backup tjeneste, og ikke at jeg vil bruke skyen til å dele filene til alle på nettet da.

Lenke til kommentar

Jeg gratulerer Jotta med sin suksess, men lurer på om dataen er kryptert.

Eller kan de se inn filene mine, jeg har ikke noe ulovlig eller noe jeg prøver å skjule, men om jeg skal ha mine filer utenfor huset, så ville jeg følt meg tryggere med kryptering.

Men nå tenker jeg mere å bruke den som en backup tjeneste, og ikke at jeg vil bruke skyen til å dele filene til alle på nettet da.

 

Vi tilbyr ikke privatnøkkel kryptering, så til kryptering brukes Jottas egen nøkkel. Med andre ord kan våre systemer lese filer. Dette for å lage thumbnails og muliggjøre deling av filer og mapper mellom brukere.

 

Vi jobber med mulighet for å kryptere med privat nøkkel, slik at man kan legge et ekstra lag med sikkerhet på filer man ikke ønsker å dele.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Adrian, det burde ikke være noe i veien for å få lastet opp .psc filer. Kanskje de ikke ble lastet opp når du testa grunnet noe helt annet. At de ble kontinuerlig endret f.eks.

Det kan stemme, ser tilbake på en ticket fra Juni der skrev jeg at noen ble lastet opp mens andre ganger stoppet det opp. Har det noe å si at den blir endret på mens den lastes opp? null problem hos Dropbox :hrm:

 

Det er snakk om en .psc fil på 400 MB(når den er 100% ferdig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...