Gå til innhold

Nå vil Google lære deg kvantefysikk – med Minecraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Og her ser en den viktigste forskjellen på Google og et annet teknologiselskap fra Redmond jeg ikke skal nevne navn på. Generell og ekte opplysningsglede langt ut over hva en kan forvente. Google har siden starten hatt som mål at det Google gjør skal være til hjelp for menneskeheten. Mens det andre selskapet aldri har hatt andre mål en monopol og å tyne folk for mest mulig penger.

Lenke til kommentar

Og her ser en den viktigste forskjellen på Google og et annet teknologiselskap fra Redmond jeg ikke skal nevne navn på. Generell og ekte opplysningsglede langt ut over hva en kan forvente. Google har siden starten hatt som mål at det Google gjør skal være til hjelp for menneskeheten. Mens det andre selskapet aldri har hatt andre mål en monopol og å tyne folk for mest mulig penger.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har en forventning om at et privat, kommersielt selskap skal "være til hjelp for menneskeheten". De aller fleste selskaper (også inkludert Google) har investorer som forventer et positivt resultat hvert år. At du kun bruker Microsoft som eksempel viser at du er ganske forutinntatt, hva med IBM, Apple, Oracle og de andre IT-gigantene?

 

Tror du virkelig at Google gjør dette kun for å være greie? Det kan ikke hende at det har noe mer merkevarebygging å gjøre?

Misforstå meg rett, Google gjør veldig mye bra og positivt, men i bunn og grunn er det et kommersielt selskap som må tjene penger like mye som alle andre...... "Do no evil" perioden tror jeg desverre er over for lenge siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan være lurt å ta med personen som faktisk kodet og lagde modden. Det er et litt større bilde her hvor det var et større samarbeid enn bare google.

 

Siden det er en stor mangel på ren logikk i bildet her, så tviler jeg på at dette kommer til å ha stor hensikt. Å finne folk som kan utnytte de bisarre reglene er vel heller hva de er på jakt etter.

Lenke til kommentar

Er vel ikke Google som står bak dette. De er nevnt i credits, og ikke som organisasjon men at det er noen venner i Google som har bidratt.

 

MinecraftTeachr i TeacherGaming har lenge jobbet med å bruke Minecraft som en platform for å undervise, og er nok bedre å si at det TeacherGaming som står bak dette.

 

http://www.minecraftforum.net/topic/2035719-152forgesspsmp-qcraft-quantum-physics-meets-minecraft/

 

Credits:

This mod was developed by a unique partnership between the following groups:

DanTwoHundred - creator of ComputerCraft

TeacherGaming - makers of MinecraftEdu

E-Line Media

CalTech - Institute for Quantum Information and Matter

and some friends at Google

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Viktig detalj: Google har ikke laget modden. Et par Google-ansatte er noen av flere som har vært med på å lage modden, men Google sopm et selskap står ikke bak noe annet enn promotering. Det at ikke navnet til fyren som leder prosjektet engang er nevnt og at han ikke jobber for eller under Google gjør at dette blir veldig misvisende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...