Gå til innhold

Bankkunder i trøbbel etter iPhone-oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det verdt å presisere. Det finnes to Sparebank 1 apper til iPhone - MobilBank (som er nettbank på mobil) og Engangskode (som er den appen som genererer engangskoder). MobilBank appen fungerer helt fint - i hvert fall hvis man benytter seg av BankID på mobil for å logge inn - mens Engangskode appen ikke lenger fungerer etter oppgradering til iOS 7.

 

Slik artikkelen er nå er den misvisende - det er Engangskode appen som er problemet.

 

Har man Engangskode appen og enda ikke har oppgradert til iOS 7, må man inn i nettbanken og avbestille Engangskode tjenesten før man oppgraderer og så bestille på nytt etter oppgraderingen. Har man allerede oppgradert, må man kontakte Sparebank1 for å få Engangskode appen til å fungere igjen.

Lenke til kommentar

Må også sies at engangskode-appen må være blant de verste påfunnene jeg har sett i mobilbank-løsninger. De burde egentlig bare kvittet seg med den. Gammel, tungvint og veldig lite brukervennlig løsning.

 

Alternativet er jo langt eldre og enda mer tungvindt: en kodebrikke som du må drasse med deg, og noen av dem må du sette kortet inn i også.

 

Appen er helt fin den, så lenge man passer på å følge bankens anvisninger rundt oppgradering av iOS.

Lenke til kommentar

 

Alternativet er BankID på Mobil som er en helt ypperlig løsning.

 

Ypperlig gitt at operatøren din støtter det. BankID på mobil fungerer enda ikke for alle, derfor er faktisk ikke kodebrikke avleggs enda. Dessverre. I tillegg er det ikke alle steder du logger inn med BankID som støtter BankID på mobil heller, så du risikerer å måtte bruke kodebrikke selv om du har BankID på mobil.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...