Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - twoeyes - Zeiss Makro-Planar T* 2/100 ZE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må jeg si. Tilsynelatende et tilfeldig bilde av skogbunnen ved første øyekast. Men nå man ser nærmere er det knivskarpt og spesielt bladene har en behagelig stofflighet ved seg. Vet ikke om det er objektivet eller fotografen eller kombinasjonen som skal ha mest skryt, men det overrasket meg hvor behagelig det var i full størrelse.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer, har lagt til EXIF for bildet, med blender 11 og kameraet på stativ rettet nedover mot en ganske plan bakke begynner jo dette å ligne en slags reprofotografering, og det meste blir skarpt. Makro-Planaren er godt egnet for slikt, og tekstur og stofflighet er nok noe jeg jobber videre med i festen, men noe uskarpt blir det nok også før eller siden....

 

...og bildet funker nok best i full størrelse. Har lagt til noen "HD-versjoner"

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Oi, her kjører du knallhardt på med det du kaller "plane makrolandskaper". Holder du ut med dette blir jeg imponert (noe jeg for så vidt er allerede).

Synes 8. er hakket bedre enn 7. Antakelig fordi du er nærmere på, og det derfor fremstår som mindre rotete. Så kommer du i dag med et bilde som slår de to foregående ned i støvlene. Veldig flott, med dråper, et vell av mikrodetaljer og duse fargenyanser. Helt på høyde med det første bildet, om ikke enda bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...