Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - pybalto - 300mm


Anbefalte innlegg

Jeg tar 300mm som brennvidde denne oktoberfesten. Nivå er pingle.

 

Det som er usikkert før festen starter er hvilket kamera det blir. 7D har grei AF, jeg er vant med bruken og jeg liker bruke det. 6D er jeg ikke like sikker på. For min del er det vel 7D dette ble tiltenkt da jeg kjøpte det, så mye taler for at det blir det som er kameraet.

 

Det beste hadde vært "prosjekt 300mm". Og prøvd objektivet med både 1,4 og 2x ekstendere, nærlinse og forskjellig-crop kameraer.. men det er vel å tøye reglene?

Endret av pybalto
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som skrur Yamaha*, for å rekke vinteren :hmm: med 300mm må du ha stått på en viss avstand, har du så stor garasje? :tease:

Ja, skrur litt småsaker. Garasje?? Har aldri skrudd i garasje. :confused:

 

Hmm, en noe spesiell kontruksjon med påmontert hageslange. Lurer på hva som foregår her.

Spyler kjøleanlegget. Så at det var avleiringer der.

 

Enig med k.n.b Hageslangen tilfører definitivt bildet noe. :)

:)

Man ser nederst under vaierfestet at vannet fosser ut.

----------------------------------------------------------------------------------

Dagens bilde er et nytt prosjekt for vinteren. Fremdeles ikke "garasje", men tok den ned i kjelleren. Akkurat fått den inn.

 

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Takk k.n.b. Og jo, liker motor litt. Iallefall det jeg har et "forhold til". Den kawasakien var det første kjøretøyet jeg fikk kjøre alene, som 11 åring var det stort med 100ccm. Men fikk ikke kjøre på veien da.. bare i skogen bak huset. men nok om den..

 

I dag var jeg en tur på rypejakt med kamera, så tre ryper, og fikk bilder av alle tre, men ikke noen på bakken som jeg håpet på å få. Disse to støkket jeg opp, og så ca hvor de landa igjen, og jeg fant dem etterpå også inni den tette skogen man ser i bakgrunnen.

 

Egentlig er jeg ikke så veldig fornøyd, skulle jo ha "nærmere" bilder enn dette hadde jeg planlagt. :hrm:

 

 

 

Lenke til kommentar

Takk BjørnÅ, det blir nok gøy å holde på.

 

Takk til deg og JadedGamer.. glemte forresten skrive at det er crop. Den til høyre er egentlig på det midterste fokuspunktet, og jeg har croppet bort mye på høyre side, og litt både nede og oppe.

..

ed: fjernet litt unødvendig utenomtekst.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Egentlig er jeg ikke så veldig fornøyd, skulle jo ha "nærmere" bilder enn dette hadde jeg planlagt. :hrm:

Velkommen i klubben "dyrelivet er for langt unna i forhold til mitt objektiv" ;)

 

Du stiller ihvetfall med et skikkelig teleobjektiv, så disse er et stykke unna, skjønner jeg. Men noen ganger er historien vel så viktig, og det synes jeg du får til her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...