Gå til innhold

Kina legaliserer spillkonsoller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dårlig for PC-markedet? Eller så er vel alt som selges i Kina piratkopier? (ja, jeg er fordomsfull)

 

"I fjor var omsetningen i Kina på 58 milliarder kroner"

Et eller annet selges tydeligvis. Jeg tviler på piratsalg er inkludert ;)

Tvert i mot, det er "vanskelig" å finne noe som helst form for programvare som ikke er piratkopiert. Helt seriøse aktører på linje med EB Games eller Spaceworld i Norge selger piratkopiert programvare. Jeg har ikke tall, kun personlig erfaring å vise til, men jeg vil tro minst halvparten av disse 58 millardene er piratvarer.

Lenke til kommentar

Dette har absolutt ingen innvirkning paa konsollspillere i Kina. Jeg har bodd her siden 2005 og kjoepte min foerste 360 i 2006. Baade playstation, xbox og nintendo selges i alle byer av en hvis stoerrelse, og er overalt aa finne paa nettbutikker. Maskinene er ekte og kommer fra Japan og Korea, og de selges chippet eller originale om man maatte oenske det. Kjoepte nettopp ny xbox med 1 t hardisc, og fyren i butikken lurte paa om jeg paa kjoepet ville ha med de 200 spillene han hadde forhaandslagret paa discen, samt programvare for aa spille uten aa fysisk aa ha disk i maskinen. Greit det.... Som sikkert mange forstaar er det nok et faatall her som gidder aa dra til butikkene i Shanghai naar man faar alt man trenger i den lokale sjappa, samt service av maskin osv. for en slikk og ingenting. Redning for Wii U blir det neppe, da jeg for en maaned siden var innom vaar forhandler i Hangzhou (by med 8 mill mennesker) hadde de ikke enda solgt en eneste maskin! Sjefen forberedte seg da paa aa gaa i gang med praktiske studier av xbox one og playstation 4 slik at de tidligst mulig kan faa i gang spilling av kopierte spill. Saa markedet i Kina er nok et litt annet enn det folk og selskaper i vesten er vant til. Suits me just fine, by the way ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...