Gå til innhold

Nå skal Valve lage egne Linux-spillmaskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De må komme med noe kult om det ikke skal bli enda en linux versjon som ikke er optimalisert for spill.

 

Hva mener du med Linux-versjon optimalisert for spill? Windows er jo ikke optimalisert for spill heller? Mint, Mac OS og Desktop-OS som er laget for generelt bruk, ikke kun for spilling. Windows er bedre egnet for spill da spill ofte kun blir utviklet til Windows og ikke Linux (noe som gjør at du må spille spillene i et kompatibliletslag), eller dårlige drivere tilgjengelig for Linux. Begge ser ut til å være på endringens vei med lanseringene fra Valve.

 

Andre konsoller baserer ser på operativsystemer som Linux og BSD (PS Vits, PS4, Wii, etc.).

 

Steam OS kommer nok kun til å være rettet mot spill, og vil nok minne mer om Wii, PS4 og Xbox sitt interface, enn en tradisjonelt desktop. Så for min del virker det som om Steam OS foran TV, og Steam-klient i Linux, blir det å foretrekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Duuuu, vær så snill! Når jeg ser slikt, blir jeg bare... Helt ødelagt. Altså, ødelagt av ekstrem spenning, blanda med forferdelse og skuffelse fordi det sikkert ikke er sant... Bück dich, nå klarer jeg ikke skrive norssktksaktkkstilen!

På grunn av nynorsken/dialekten eller ein bommert på særskriving? :p

Endret av Nepsel
Lenke til kommentar

 

 

Duuuu, vær så snill! Når jeg ser slikt, blir jeg bare... Helt ødelagt. Altså, ødelagt av ekstrem spenning, blanda med forferdelse og skuffelse fordi det sikkert ikke er sant... Bück dich, nå klarer jeg ikke skrive norssktksaktkkstilen!

På grunn av nynorsken/dialekten eller ein bommert på særskriving? :p

Litt tå hårt, ja :'(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...