Gå til innhold

Dagens dings: Oppgrader til Bolig 2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Z-wave er jo trådløst, så man trenger vel i utgangspunktet ikke elektrikere for å installere denne? Og om elektrikeren nekter å installere ditt system, si han opp. Hovedproblemet er vel at z-wave i USA bruker andre frekvenser enn i europa.

 

AtW

 

Da er det jeg som har misforstått - Piper kommer faktisk i "EU-version", så da antar jeg at denne har riktige frekvenser. Skal korrigere artikkelen ASAP. Takk for info! :-)

Lenke til kommentar

 

[...] og i Norge er systemet som heter Elko foreløpig den mest brukte løsningen i "Smart-hjem".
Jøss, hvor kommer den statistikken fra? ;)
Piper er nok en av disse nye gatewayene eller systemene som spås å kunne "ta over" hjemmeautomasjonsmarkedet, hvis vi skal tro diverse crowdfunding-sider. Fortsetter det sånn så blir det fort "13 på dusinet". Folk er flinke for å skryte for produktene sine, men hvordan de vil fungere i praksis gjenstår å se. Jeg har stor tro på crowdfunding, men blir fort skeptisk når noen finner opp hjulet på nytt... Hvis man ikke har fått med seg at slike produkter finnes, så er det nok fordi man ikke har lett etter dem.
Det diskuteres forøvrig masse om Z-wave og annet snadder i tråden om hjemmeautomasjon! :)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...